نکات تغذیه ای برای کاهش التهاب مزمن

خط سلامت: التهاب واکنش طبیعی بدن در برابر عفونت یا آسیب است. با این حال، التهاب مزمن می‌تواند با گذشت زمان به سلامت فرد آسیب برساند.

نکات تغذیه ای برای کاهش التهاب مزمن

التهاب حاد معمولاً کوتاه مدت است و با علائمی مانند قرمزی، تورم، گرما، درد و از دست دادن عملکرد مشخص می شود. این نوع التهاب برای مقابله با عفونت و شروع روند بهبودی مهم است.

به گزارش خط سلامت با این حال التهاب مزمن با بیماری‌های مختلفی از جمله بیماری‌های قلبی، سرطان، دیابت و آرتریت مرتبط است. با این حال تحقیقات نشان داده است ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی و سبک زندگی، التهاب مزمن را کاهش می دهد.

نکات تغذیه ای برای کاهش التهاب مزمن

غذاهای ضد التهاب بیشتری بخورید

میوه‌ها و سبزیجات: میوه‌ها و سبزیجات سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مغذی دیگر هستند که می‌توانند به کاهش التهاب کمک کنند. به خصوص سبزیجات برگ‌دار سبز، گوجه‌فرنگی، انواع توت‌ها و مرکبات مفید هستند.

مصرف چربی‌های سالم: چربی‌های سالم مانند اسیدهای چرب امگا 3 که در ماهی‌های چرب، آجیل و دانه‌ها یافت می‌شوند، می‌توانند به کاهش التهاب کمک کنند.

مصرف غلات کامل: غلات کامل سرشار از فیبر هستند که می‌تواند به سلامت روده کمک کند و التهاب را کاهش دهد. به دنبال نان‌ها، غلات و ماکارونی سبوس‌دار باشید.

از غذاهای التهابی پرهیز کنید

شکر و فرآورده‌های شیرین شده با شکر: شکر و فرآورده‌های شیرین شده با شکر می‌توانند التهاب را افزایش دهند. سعی کنید مصرف نوشابه، آبمیوه، شیرینی و دسر را محدود کنید.

گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده: گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سایر بیماری‌های مرتبط با التهاب مرتبط است. سعی کنید مصرف خود را محدود کنید یا جایگزین‌های گیاهی مانند لوبیا، عدس و توفو را انتخاب کنید.

چربی‌های ناسالم: چربی‌های ناسالم مانند چربی‌های اشباع شده و چربی‌های ترانس که در غذاهای سرخ شده، فست فود و غذاهای بسته‌بندی شده یافت می‌شوند، می‌توانند التهاب را افزایش دهند.

تغییرات دیگری در سبک زندگی ایجاد کنید

 وزن خود را در حد سالم نگه دارید. چاقی یک عامل خطر برای التهاب مزمن است. حتی کاهش وزن اندک می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند.

به طور مرتب ورزش کنید. ورزش منظم می‌تواند به کاهش التهاب و بهبود سلامت کلی شما کمک کند.

استرس را کنترل کنید. استرس می‌تواند التهاب را افزایش دهد. تکنیک‌های مدیریت استرس مانند یوگا، مدیتیشن یا تنفس عمیق را تمرین کنید.

خواب کافی داشته باشید. کمبود خواب می‌تواند التهاب را افزایش دهد. اکثر بزرگسالان به 7 تا 8 ساعت خواب در شب نیاز دارند.

از سیگار کشیدن خودداری کنید. سیگار کشیدن یک عامل خطر بزرگ برای التهاب مزمن است.

اگر نگران التهاب مزمن هستید، با پزشک یا متخصص تغذیه خود صحبت کنید. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا برنامه‌ای برای کاهش التهاب و بهبود سلامت کلی خود ایجاد کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان