6 علامت یائسگی که کمتر شناخته شده است

خط سلامت: در طول یائسگی، بدن شروع به احساس درد و تورم می کند که این معمولاً در مفاصل کوچکتر مانند دست ها و پاها رایج است. در این مطلب به معرفی علایم کمتر شناخته شده یائسگی می پردازیم؛ با ما همراه باشید.

6 علامت یائسگی که کمتر شناخته شده است

یائسگی دوره ای از زندگی است که با تاثیرات قابل توجهی بر سلامت روان و جسم زنان همراه است. برای مثال مشخص شده است به دلیل عدم تعادل هورمونی در دوران یائسگی، ممکن است زنان در تمرکز روی کارها یا به خاطر سپردن موارد مختلف دچار مشکل شوند.

به گزارش خط سلامت در این مطلب به معرفی علایم کمتر شناخته شده یائسگی می پردازیم؛ با ما همراه باشید.

علایم ناشناخته یائسگی

رابطه جنسی دردناک

در دوران یائسگی، یکی از علائم ناشناخته می تواند رابطه جنسی دردناک باشد. این به دلیل تغییراتی است که بدن در این مدت تجربه می کند، که می تواند بر میل جنسی نیز تأثیر بگذارد.

اگر به خصوص در این مورد نگران هستید، پزشک عمومی ممکن است بسته به علائمی که تجربه می کنید کمک کند.

پوست خشک

یکی دیگر از علائم کمتر شناخته شده یائسگی، خشکی پوست است. ممکن است پوست نازک‌تر، خشک‌تر و یا حتی کمتر الاستیک به نظر برسد. مرطوب کننده همراه با SPF برای محافظت در برابر هر گونه آسیب بیشتر به این امر کمک می کند.

همچنین ممکن است پوست شما در طول یائسگی راحت تر آسیب ببیند و کبود شود.

عفونت های دستگاه ادراری (UTIs)

UTI می تواند زمانی که فردی در حال یائسگی است شایع باشد. مجرای ادرار (راهی که ادرار شما از آن استفاده می‌کند و از بدن خارج می‌شود) کوتاه‌تر می‌شود و پوشش آن نازک‌تر می‌شود.

اگر در هنگام یائسگی نگران عفونت ادراری هستید، حتما با پزشک عمومی خود تماس بگیرید.

شکستگی استخوان ها

در هنگام یائسگی به دلیل کاهش سطح استروژن، استخوان ها می توانند ضعیف تر شوند.

اگر این اتفاق بیفتد، می‌تواند خیلی سریع به پوکی استخوان تبدیل شود که وضعیتی است که استخوان‌ها را ضعیف‌تر و احتمال شکستن آن‌ها را بیشتر می‌کند. داشتن یک رژیم غذایی متعادل و سالم برای کاهش خطر این امر مهم است. سعی کنید از غذاهای غنی از کلسیم از جمله شیر، پنیر، کلم پیچ و ماهی استفاده کنید.

ناخن های شکننده

یکی از مواردی که باید به آن توجه کنید این است که ناخن ها ضعیف تر شده و راحت تر می شکنند. مانند برخی دیگر از علائم ذکر شده، این به کاهش سطح استروژن مربوط می شود.

حتما از مرطوب کننده استفاده کنید و ناخن های خود را کوتاه کنید تا به این امر کمک کند. اگر پوست اطراف ناخن شما به طور فزاینده ای درد می کند، حتما به پزشک عمومی خود مراجعه کنید.

ریزش و نازک شدن مو

این علامت ممکن است برای برخی افراد بسیار نگران کننده باشد، اما استفاده از شامپوهای نرم و داشتن یک رژیم غذایی متعادل می تواند به ریزش مو کمک کند.

مصرف کم آهن، ید، ویتامین های B یا روی با ریزش مو مرتبط است، بنابراین خوردن غذاهای غنی از این ها می تواند کمک بیشتری کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان