5 حقیقت شگفت انگیز که باید در مورد منگنز بدانید

خط سلامت: منگنز چیست؟ منگنز ماده ای معدنی است که برای عملکرد طبیعی سیستم عصبی، مغز و بسیاری از سیستم های آنزیمی بدن ضروری است و همچنین در متابولیسم چربی و کربوهیدرات، جذب کلسیم و تنظیم قند خون نقش دارد.

5 حقیقت شگفت انگیز که باید در مورد منگنز بدانید

منگنز  برای سلامتی بدن ما ضروری است، اما به ندرت در مورد آن صحبت می شود. 

به گزارش خط سلامت منگنز برای کلسترول نیز حیاتی است. منگنز برای داشتن بدنی شاد و کارآمد ضروری است. محققان معتقدند به سلامت تیروئید کمک می کند.

چگونه می توانم منگنز را در رژیم غذایی خود قرار دهم؟

در حالی که بدن به طور طبیعی دارای سطحی از منگنز است، غذاهای متنوعی وجود دارد که به شما کمک می کند. دانه ها و غلات کامل منابع خوبی هستند. حبوبات، سبزیجات دارای برگ سبز، آجیل، لوبیا و چای سیاه نیز برای افزایش سطح مفید هستند.

منگنز به سلامت استخوان کمک می کند؟

محققان معتقدند منگنز در شکل گیری استخوان های قوی نقش دارد. هنگامی که منگنز با کلسیم، روی و مس ترکیب می شود، می تواند از تراکم مواد معدنی استخوان حمایت کند که با افزایش سن اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

مطالعات نشان داده اند حدود 50 درصد از زنان یائسه از شکستگی استخوان ناشی از پوکی استخوان رنج می برند، بنابراین هر کاری که بتوانیم برای کاهش این احتمالات انجام دهیم، ارزش بررسی دارد.

مزایای دیگر  منگنز 

منگنز از محافظت از مغز در برابر رادیکال های آزاد به لطف خواص آنتی اکسیدانی قوی تا کمک به کاهش التهاب (به ویژه هنگامی که با گلوکزامین و کندرویتین ترکیب می شود، که گفته می شود هر دو به کاهش درد آرتروز کمک می کنند)، برای سلامتی مطلوب ضروری است.

در روز چقدر باید منگنز بگیرم؟

منگنز فقط در دوزهای کوچک مورد نیاز است تا کار خود را به بهترین نحو انجام دهد. فراتر رفتن مزایا را افزایش نمی دهد. توصیه شده است حداکثر 11 میلی گرم در روز منگنز مصرف کنید. به یاد داشته باشید، منگنز مانند مس، سلنیوم و آهن، یک فلز سنگین در نظر گرفته می شود، بنابراین مصرف بیش از حد آن می تواند خطرناک باشد.

اگر شک دارید، قبل از ایجاد تغییرات یا ترکیب مکمل های جدید در رژیم غذایی خود، با پزشک عمومی خود مشورت کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان