رژیم لاغری با کدو سبز و ماست چه ضررهایی دارد؟

خط سلامت: برخی از افراد عقیده دارند خوردن کدو و ماست به کاهش وزن و لاغری کمک می کند. نکته مهم این است که خوردن این ترکیب غذایی عوارض جانبی خاص خود را دارد و منجر به تشدید مشکلات گوارشی می شود.

رژیم لاغری با کدو سبز و ماست چه ضررهایی دارد؟

آیا تا کنون چیزی در رابطه با خوردن کدو و ماست برای لاغری شنیده اید؟ برخی از افراد برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام ترکیب کدو و ماست را به رژیم غذایی خود اضافه می کنند.

به گزارش خط سلامت بر خلاف باور عمومی مشخص شده است خوردن کدو و ماست برای همه افراد مناسب نیست و ممکن است عوارض جانبی بالقوهای را در پی داشته باشد.

مضرات خوردن کدو با ماست

ترکیب کدو و ماست را افراد برای لاغر شدن نوش جان می کنند؛ اما این ترکیب برای برخی افراد مخصوصا کسانی که مشکلات گوارشی دارند توصیه نمی شود. در ادامه درباره مضرات ترکیب کدو و ماست بیشتر می خوانید.

کدو سبز  و ماست را اغلب در وعده های کسانی می بینید که قصد لاغر شدن دارند و می خواهند چربی های بدنشان را خصوصا در ناحیه شکم؛ از بین ببرند. ترکیب کدو سبز و ماست به برخی افراد با مزاج های خاص و یا کسانی که مشکلات گوارشی مانند روده و کلیه دارند توصیه نمی شود. دلیل آسیب رساندن ترکیب کدو سبز با ماست را در ادامه می خوانید.

اگرچه بسیاری از افراد برای لاغری شکم و کاهش وزن از ترکیب کدو و ماست استفاده می‌کنند، اما برخی از متخصصان تغذیه بر این باورند که ترکیب این دو ماده غذایی به خصوص برای افراد سرد مزاج، مضر است و این افراد از مضرات کدو سبز با ماست آگاهی ندارند. این دو ماده غذایی هر دو جزو مواد غذایی هستند که دارای طبع سرد اند. به همین دلیل ترکیب این دو می‌تواند تعادل مزاجی بدن را بر هم بزند و باعث تولید بلغم و سودا شود.

این یکی از مضرات کدو با ماست است. برای استفاده از ماست و کدو برای لاغری بهتر است از مصلح آن استفاده شود.برای رفع مضرات کدو سبز با ماست  و بریدن سردی این ترکیب به افراد سرد مزاج توصیه می‌شود تا به کدو و ماست، فلفل، نعنا، سیر یا خردل اضافه کنند و یا کدو پخته را با ماست میل نمایند. لاغری شکم و پهلو نیز مانند لاغری در سایر نواحی بدن در کنار رژیم غذایی به ورزش نیازمند است.

افرادی که روده تحریک پذیر دارند، ممکن است با مصرف کدو سبز دچار مشکلات گوارشی شوند و این سندرم فعال شود.

در صورتی که طبع گرمی دارید، بهتر است آن را با آبغوره یا سرکه استفاده کنید زیرا یکی از خواص کدو سبز این است که هنگام ورود به معده بر تمام اخلاط دیگر غالب می شود.

مساله دیگر، ابتلا به اسهال و اسپاسم معده است که در صورت مصرف کدوی سبز تلخ به آن دچار می شوید.

گروه دیگری که احتمالا کدو برای آنها مناسب نیست و ضرر می کنند، افرادی هستند که به کدو حساسیت دارند و پس از خوردن دچار تهوع، خارش زیاد و سایر علائم لرژیک می شوند.

 در خصوص مصر کدو سبز افراط نکنید چون می تواند در ابتلا به اختلالات عصبی مانند آلزایمر موثر باشد.

دسته دیگری که می بایست کدو سبز را با احتیاط  بخورند، زنان شیره، باردار و افراد سیگاری هستند که با ازدیاد سطح کاروتن خطرآفرین است.

 سرد مزاجان دسته دیگری هستند که مضرات کدو سبز را تجربه می کنند و با عوارضی مانند قولنج، نفخ و بی اشتهایی مواجه می شوند. لذا این افراد می توانند انواع پخته کدو را در ماست رنده کنند و کمی خردل، سیر، نمک و نعناع به این ترکیب اضافه و مصرف کنند.

 افراد مبتلا به نارسایی کلیه و سنگ کیسه صفرا از مصرف کدو منع می شوند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان