کشف بزرگ دانشمندان در مورد آلرژی به بادام زمینی / از چه سنی می شود بادام زمینی خورد؟

خط سلامت: دانشمندان دریافتند تغذیه بادام زمینی به کودکان خطر ابتلا به آلرژی را تا 71 درصد کاهش می دهد.

کشف بزرگ دانشمندان در مورد آلرژی به بادام زمینی / از چه سنی می شود بادام زمینی خورد؟

تغذیه کودکان با بادام زمینی خطر آلرژی را تا 71 درصد کاهش می دهد.

به گزارش خط سلامت کارشناسان کالج لندن می‌گویند ده‌ها توصیه ضعیف، هشدار در مورد معرفی بادام‌زمینی در اوایل زندگی، والدین را ترسانده و به افزایش آلرژی‌ها دامن زده است.

آنها پیش بینی کردند اگر والدین از دوران نوزادی این غذا را در رژیم غذایی نوزادان بگنجانند، آلرژی به بادام زمینی کاهش می یابد.

آلرژی به بادام زمینی

این به دنبال مطالعه ای روی بیش از 500 کودک است که نشان می دهد مصرف بادام زمینی خطر ابتلا به آلرژی در نوجوانی را تا 71 درصد کاهش می دهد، حتی اگر کودک پس از 5 سالگی مصرف بادام زمینی را ترک کرده باشد.

محققان پیش بینی کردند معرفی زودهنگام بادام زمینی می تواند از بیش از 100000 مورد جدید آلرژی در سراسر جهان در هر سال و 10000 مورد در بریتانیا جلوگیری کند.

یک مداخله ساده

گیدئون لاک، استاد آلرژی اطفال از کالج لندن که این تحقیق را رهبری کرد، گفت: دهه‌ها توصیه برای اجتناب از بادام‌زمینی باعث ترس والدین از مصرف بادام‌زمینی در سنین پایین شده است.

شواهد نشان می دهد معرفی زودهنگام بادام زمینی در دوران شیرخوارگی باعث تحمل طولانی مدت می شود و کودکان را تا سنین نوجوانی از آلرژی محافظت می کند.

این مداخله ساده تفاوت قابل توجهی را برای نسل های آینده ایجاد خواهد کرد و شاهد کاهش شدید آلرژی به بادام زمینی خواهیم بود.

در سال 1998، کمیته سمیت، که به آژانس استانداردهای غذایی مشاوره می دهد، یک بررسی انجام داد و به این نتیجه رسید به کودکان زیر سه سال نباید بادام زمینی داده شود.

این امر والدین را به حذف آجیل از رژیم غذایی کودکان ترغیب کرد .

به دنبال دستورالعمل ها، شیوع آلرژی به بادام زمینی به طور چشمگیری در دو دهه گذشته افزایش یافته است و در حال حاضر از هر 50 نفر یک نفر به آن مبتلا شده است.

در کارآزمایی یادگیری اولیه درباره آلرژی به بادام زمینی، از نیمی از شرکت کنندگان خواسته شد که از دوران نوزادی تا سن پنج سالگی به طور منظم محصولات بادام زمینی مصرف کنند، در حالی که از نیمی دیگر خواسته شد در این دوره از بادام زمینی خودداری کنند.

محققان دریافتند مصرف زودهنگام بادام زمینی خطر ابتلا به آلرژی را در سن پنج سالگی تا 81 درصد کاهش می دهد.

محققان هر دو گروه را از شش تا 12 سال یا بیشتر پیگیری کردند. در آن دوره، بچه‌ها می‌توانستند بادام زمینی را به هر مقدار و تعداد دفعاتی که می‌خواهند بخورند.

آنها دریافتند 15.4 درصد از شرکت کنندگان در گروه اجتناب از بادام زمینی در اوایل کودکی دچار آلرژی شدند، اما تنها 4.4 درصد از گروه مصرف کننده بادام زمینی در اوایل دوران کودکی در سن 12 سالگی یا بیشتر دچار آلرژی شدند.

آلرژی غذایی در حال افزایش است

پروفسور جورج دو تویت، محقق ارشد دانشگاه لندن، گفت: این یک مداخله ایمن و بسیار مؤثر است که می تواند از سن چهار ماهگی اجرا شود.

شیرخوار باید از نظر رشدی برای شروع از شیر گرفتن آماده باشد و بادام زمینی باید به عنوان خمیر نرم پوره شده یا به عنوان پفک بادام زمینی معرفی شود.

 این احتمال وجود دارد که نسل های آینده از آسیب های جسمی و روحی ناشی از آلرژی رهایی یابند.

آمنه وارنر، رئیس خدمات بالینی آلرژی انگلستان گفت: در حال حاضر، آلرژی های غذایی در بریتانیا در حال افزایش است و بروز آن در بین کودکان رو به افزایش است. 

اهمیت تحقیق در مورد علل آلرژی غذایی که پیشرفتی در مورد چگونگی جلوگیری از افزایش آلرژی غذایی ارائه می دهد، نمی تواند اغراق آمیز باشد. برای مدت طولانی، جامعه آلرژیک غذایی امیدی به درک بهتر علل آلرژی غذایی و چگونگی به حداقل رساندن یا حذف خطرات آن نداشتند.

با این حال، این مطالعه سه گانه و یافته های آن نشان می دهد که واقعاً این امکان برای نسل های آینده وجود دارد که از آلرژی های غذایی و کیفیت زندگی مرتبط با آن و تأثیرات سلامت روانی و تندرستی عاری باشند.

آلرژی به بادام زمینی می تواند به ویژه برای زندگی چالش برانگیز باشد. ما از بسیاری از افرادی که حمایت می کنیم می دانیم که ترس از داشتن یک واکنش آلرژیک کشنده به بادام زمینی برای کسانی که آلرژی غذایی ندارند واقعا قابل درک نیست. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان