این 6 ماده غذایی را جایگزین مولتی ویتامین کنید

خط سلامت: مواد غذایی خاصی وجود دارد که می توان آنها را جایگزین مولتی ویتامین ها کرد.

این 6 ماده غذایی را جایگزین مولتی ویتامین کنید

مولتی ویتامین ها از دیرباز به عنوان مکمل های انرژی بخش توسط افراد مورد استفاده قرار می گرفته اند.

به گزارش خط سلامت در زیر می خواهیم به میوه ها و سبزیجاتی اشاره کنیم که برای بدن می توانند جایگزین مولتی ویتامین ها باشند.

اسفناج

اسفناج سرشار از ویتامین های A، C و K و همچنین آهن است. اسفناج یک نیروگاه مغذی است که از سلامت کلی از جمله استحکام استخوان و عملکرد سیستم ایمنی حمایت می کند.

بلوبری

زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان ها، به ویژه آنتوسیانین ها، به مبارزه با استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می کند و در عین حال از سلامت مغز و عملکرد قلبی عروقی حمایت می کند.

ماهی سالمون 

ماهی سالمون منبع عالی اسیدهای چرب امگا 3 است که سلامت قلب، عملکرد مغز و سلامت مفاصل را افزایش می دهد. همچنین پروتئین، ویتامین D و ویتامین B را فراهم می کند.

ماست یونانی

ماست یونانی سرشار از پروتئین و پروبیوتیک، از سلامت گوارش حمایت می کند، به حفظ وزن سالم کمک می کند و مواد مغذی ضروری مانند کلسیم و ویتامین B12 را فراهم می کند.

کینوا

کینوا به عنوان یک پروتئین کامل، حاوی تمام 9 اسید آمینه ضروری است. همچنین منبع خوبی از فیبر، آهن، منیزیم و آنتی اکسیدان است که آن را به یک مکمل مغذی برای هر رژیم غذایی تبدیل می کند.

آووکادو

آووکادو سرشار از چربی‌های تک غیراشباع سالم برای قلب، فیبر، پتاسیم، ویتامین K، فولات و آنتی‌اکسیدان‌ها را نیز فراهم می‌کند. آنها از سلامت قلب و عروق، گوارش و سلامت پوست حمایت می کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان