درمان پوکی استخوان با تخم مرغ + میزان مصرف

خط سلامت: تحقیقات نشان می دهد خوردن تخم مرغ بیشتر به محافظت در برابر پوکی استخوان کمک می کند.

درمان پوکی استخوان با تخم مرغ + میزان مصرف

تحقیقات جدید ارتباط بین خوردن تخم مرغ و بهبود تراکم استخوان پیدا کرده است که نشان دهنده کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان است.

 

به گزارش خط سلامت مصرف تخم مرغ می تواند تولید آنزیم خاصی را که منجر به استخوان های قوی تر می شود، بهبود بخشد.

این تحقیقات و سایر تحقیقات نشان می دهد خوردن یک تا دو تخم مرغ در روز می تواند به افراد کمک کند تا سلامت استخوان و قلب خود را تقویت کنند.

تخم‌مرغ صبحگاهی می‌تواند بیشتر از صرف سوخت‌رسانی به شما تا زمان ناهار باشد، ممکن است اسکلت شما را نیز تقویت کند.

یک مطالعه جدید نشان داد مصرف تخم مرغ کامل با تراکم استخوان بیشتر در جمعیت ایالات متحده مرتبط است.

این تحقیق در ژانویه در Food and Function منتشر شد .

غذاهای غنی از کلسیم مانند سبزیجات برگ‌دار و محصولات لبنی مدت‌هاست که به عنوان سالم‌ترین انتخاب‌ها برای استخوان‌ها در رتبه اول قرار داشته‌اند. این تحقیق جدید می تواند تخم مرغ را به عنوان یکی دیگر از گزینه های غذایی برای کاهش خطر پوکی استخوان (استخوان های ضعیف) تقویت کند.

دکتر Weihong Chen ، سرپرست بخش بهداشت حرفه ای و محیطی در دانشگاه علم و فناوری Huazhong، گفت: این اولین مطالعه ای نیست که مصرف تخم مرغ را با سلامت استخوان مرتبط می کند .

تخم مرغ ممکن است راهی برای افزایش تراکم استخوان و کاهش خطر شکستگی در بین افراد مسن باشد.

چن خاطرنشان کرد: مطالعه 2021 در مجله سلامت میانسالی ، همچنین رابطه بین خوردن تخم مرغ کامل و داشتن استخوان‌های محکم‌تر را شناسایی کرده است.

با این حال، مطالعه چن و همکارانش ممکن است تأثیر بیشتری نسبت به مطالعات قبلی داشته باشد، زیرا شرکت کنندگان بیشتری در آن شرکت داشتند.

بررسی ارتباط بین تخمک و تراکم استخوان

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه یک رژیم غذایی غنی از تخم مرغ ممکن است بر سلامت استخوان افراد تأثیر بگذارد، چن و همکارانش مطالعه ای را شامل بیش از 19000 نفر که در نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه شرکت کرده بودند، طراحی کردند. این مطالعه طولی از اوایل دهه 1960 وجود داشته است، اما این مطالعه از داده های جمع آوری شده از 2005-2010، 2013-2014 و 2017-2018 استفاده کرد.

محققان به تراکم استخوان (BMD) این شرکت کنندگان و همچنین نتایج نظرسنجی آنها در مورد مصرف تخم مرغ دسترسی داشتند. تجزیه و تحلیل این تیم نشان داد شرکت‌کنندگانی که روزانه حداقل 3.53 اونس تخم‌مرغ کامل مصرف می‌کردند - تقریباً دو تخم‌مرغ بزرگ - به طور قابل‌توجهی سطح BMD را در استخوان ران و ستون فقرات خود افزایش دادند.

تراکم معدنی استخوان کلسیم و سایر مواد معدنی موجود در استخوان ها را اندازه گیری می کند. BMD پایین نشانه پوکی استخوان است – زمانی که استخوان‌ها تراکم کمتری دارند، احتمال شکستگی آن‌ها بیشتر می‌شود.

افراد مسن بیشتر در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان هستند، زیرا با افزایش سن، بیشتر از آنچه که می‌سازیم استخوان از دست می‌دهیم.

به ویژه، زنان مسن‌تر ممکن است بیشتر به این بیماری مبتلا شوند زیرا سطح استروژن (که به ساخت و حفظ استخوان‌های سالم کمک می‌کند) پس از یائسگی کاهش می‌یابد .

اما سن و جنسیت تنها عواملی نیستند که در خطر ابتلا به پوکی استخوان در افراد نقش دارند. تغذیه ناکافی، سطوح پایین فعالیت بدنی، سیگار کشیدن، نوشیدن مقادیر زیاد الکل و استفاده طولانی مدت از برخی داروها مانند کورتیکواستروئیدها همگی می توانند فرد را در معرض خطر استخوان های ضعیف و شکننده قرار دهند.

چرا تخم مرغ می تواند استخوان ها را سالم نگه دارد؟

تخم مرغ به دلیل داشتن یک گزینه صبحانه کم کالری و همچنین به دلیل داشتن مقدار متوسط ​​پروتئین (حدود 6 گرم در هر تخم مرغ بزرگ) معروف است. با این حال، افراد ممکن است به تخم مرغ به عنوان راهی برای محافظت از سلامت استخوان‌های خود روی نیاورند – هر چه باشد، تخم‌مرغ غنی از کلسیم نیست، تنها حاوی ۲۴ میلی‌گرم یا حدود ۲ درصد از مصرف روزانه توصیه‌شده بزرگسالان است.

اما طبق مطالعه جدید Food and Function ، به نظر می رسد تخم مرغ گروهی از آنزیم های بدن به نام آلکالین فسفاتاز را فعال می کند که می تواند استخوان ها را تقویت کند.

چن گفت: تخم مرغ منبع عالی پروتئین است و مطالعات قبلی نقش ضروری پروتئین را در متابولیسم کلسیم و فسفر، انتقال ویتامین و تعادل بازسازی استخوان نشان داده اند.

پروتئین تخم مرغ حتی حاوی توالی اسیدهای آمینه به نام پپتیدهای فعال زیستی است که ممکن است مزایای بیشتری برای استخوان ها داشته باشد.

قرار دادن تخم مرغ در رژیم غذایی

سال‌هاست که بحث درباره سلامت تخم‌مرغ‌ها مملو از نگرانی‌هایی در مورد منجر به کلسترول بالا یا بیماری‌های قلبی عروقی بوده است. با این حال، تحقیقات نشان می دهد تخم مرغ می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای قلب باشد و انجمن قلب آمریکا حتی آمریکایی ها را تشویق می کند که روزانه تخم مرغ را به عنوان منبع پروتئین با کیفیت بالا بخورند.

مطالعات نشان می دهد مصرف متوسط ​​تخم مرغ (حدود یک تا دو تخم مرغ کامل در روز) به میزان قابل توجهی بر سطح کلسترول در افراد سالم تأثیر نمی گذارد.

 افرادی که از قبل کلسترول بالایی دارند، باید در مورد مصرف تخم مرغ خود با پزشک خود صحبت کنند، اما به طور کلی، خوردن حدود دو عدد تخم مرغ در روز به نظر می رسد سلامت قلب و استخوان را افزایش می دهد.

هنگامی که تخم مرغ را در یک رژیم غذایی سالم قرار می دهید، فقط به یاد داشته باشید نحوه پختن آنها اهمیت دارد.

پایپر پیشنهاد کرد: تخم‌مرغ‌ها را با حداقل روغن بجوشانید، آب‌پز کنید یا کمی هم بزنید. این روش‌های پخت، فواید تغذیه‌ای تخم‌مرغ را بدون افزودن چربی‌های ناسالم به حداکثر می‌رسانند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان