چرا غذای داخل هواپیما خوشمزه نیست؟ + بهترین نقطه هواپیما برای غذا خوردن

خط سلامت: وعده‌های غذایی در پرواز به بی‌مزه بودن و بی‌ارزش بودن شهرت دارند ، اما از آنجا که خطوط هوایی ظرفیت خود را افزایش می‌دهند، به دنبال راه‌های جدیدی برای جذب مسافران به داخل هواپیما هستند، که از ذائقه‌شان شروع می‌شود.

چرا غذای داخل هواپیما خوشمزه نیست؟ + بهترین نقطه هواپیما برای غذا خوردن

چرا طعم غذا در هواپیما بسیار معمولی است و مهمتر از آن چه کاری می توان کرد تا غذاهای داخل هواپیما خوشمزه تر شوند و به مذاق مسافران داخل هواپیما خوشمزه بیایند.

غذای درجه یک هواپیمایی

به گزارش خط سلامت محققان هنوز در تلاشند تا دریابند چرا طعم غذا در هوا بسیار معمولی است و مهمتر از آن، چه کاری می توان در مورد آن انجام داد.

هدر اسمیت ، دانشمند حسی که در مرز کشاورزی و نوآوری غذایی دانشگاه کوئینزلند ( QAAFI ) کار می‌کند، می‌گوید بخش بزرگی از معما روشی است که در آن محیط‌های مرتفع، حس بویایی و چشایی ما را ناتوان می‌کنند و در نتیجه درک ما از طعم را از بین می‌برند. 

محققان هنوز در تلاشند تا دریابند چرا طعم غذا در هوا بسیار معمولی است و مهمتر از آن، چه کاری می توان در مورد آن انجام داد.

به گفته شرکت هوافضای هانیول، در ارتفاع 36000 کروز، فشار هوای کابین تقریباً همان چیزی است که در کوهی بین 6000 تا 8000 فوت تجربه می کنید (2228 متری) .

پروفسور اسمیت می‌گوید: فشار کابین از توانایی مولکول‌های بو برای خروج از غذا و ورود به هوا یا ورود به حفره بینی و اتصال به سیستم بویایی جلوگیری می‌کند بنابراین، ارتباط شما با مولکول های بویایی در هواپیما قطع شده است. رطوبت کم بین 5 تا 15 درصد ، که برخی آن را به بیابان تشبیه کرده‌اند ، به تجربه‌های کسل‌کننده غذاخوردن در داخل پرواز کمک می‌کند.

پروفسور اسمیت می‌گوید: هوا در هواپیما فوق‌العاده خشک است که از حل شدن آن مولکول‌ها روی پوست در پشت گلو جلوگیری می‌کند. شما به یک لایه مخاطی مرطوب نیاز دارید تا به آن مولکول‌ها اجازه دهد تا به گیرنده‌ها برسند، اما اگر واقعاً خشک باشد، این اتفاق خیلی خوب نمی‌افتد.

چیزی در مورد ریزاقلیم کابین نیز حس چشایی ما را به هم می زند، اگرچه دانشمندان کاملاً مطمئن نیستند که چرا این اتفاق می افتد، و نظرات در مورد اینکه کدام نوع طعم (شیرین، شور، ترش، تلخ ) بیشتر تحت تأثیر قرار می گیرد، متفاوت است. 

ام طعم بیشتر در هواپیما آسیب می بیند؟

یکی از مطالعات که توسط لوفت‌هانزا در سال 2010 انجام شد شامل تست‌کننده‌های چشایی بود که وارد قسمت جلویی یک ایرباس A310 روی زمین شدند که در آن فشار، رطوبت و دما برای شبیه‌سازی شرایط در پرواز دستکاری می‌شد.

سپس با یک سری غذاها، از جمله سوپ گوجه فرنگی و نان رول، مرغ با برنج و سس پیازچه، کاری تایلندی و دسر خامه انبه که قبلاً روی زمین نمونه‌برداری کرده بودند، به آنها داده شد.

محققان دریافتند آزمایش‌کنندگان طعم، حدود 15 تا 30 درصد نمک بیشتر در شرایط فشار کم، 20 درصد شکر بیشتر و 20 تا 50 درصد چاشنی بیشتر را ترجیح می‌دهند.

یکی دیگر از مقصران نه‌چندان آشکار پشت تجربه‌های ناهار خوری ضعیف در ارتفاع، صدای کابین از موتورها، جریان هوا و سیستم‌های تهویه مطبوع است.

بر اساس مطالعه‌ای که امسال در مجله Applied Acoustics منتشر شد، حتی در ساکت‌ترین هواپیماها، ایرباس A380، نویز در ارتفاعات بین 69.5 تا 83.7 دسی‌بل متغیر است .

باز هم، محققان نمی دانند چرا صدای پس زمینه حس بویایی و چشایی ما را تشکیل می دهد.

با این حال، دکتر اسمیت گمان می‌کند که این  به دلیل «بارگیری بیش از حد و تقلا» سیستم‌های حسی ما در هوا باشد، به‌ویژه زمانی که استرس داریم.

غذای خطوط هوایی اکونومی

غذا در انتهای نوک هواپیما حداقل تا حدودی طعم بهتری دارد، زیرا در بشقاب‌های مناسب سرو می‌شود تا در قالب‌های فویل، همراه با نقره سنتی. - و ظروف کریستالی به جای اسپورک های پلاستیکی و لیوان های کاغذی.

تمرکز از وزن کم به تصدیق ارزش وزن و مواد و کیفیت سایش بشقاب به تجربه غذا تغییر یافته است.

جدای از هزینه کردن برای بلیط گران تر، طیف وسیعی از کارها وجود دارد که مسافران می توانند برای افزایش لذت یا حداقل استقامت خود از یک وعده غذایی در داخل هواپیما انجام دهند. به عنوان مثال، مشتریان درجه یک بریتیش ایرویز با ظروف چینی استخوانی طراحی شده توسط ویلیام ادواردز، همراه با کارد و چنگال OLIVE معاصر توسط استودیو ویلیام غذا می خورند.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان