درد مفاصل را با آخرین نسخه دانشمندان کاهش دهید

خط سلامت : درد و سفتی مفاصل یا آرتریت روماتوئید (RA) یک بیماری ناراحت کننده است. الگوی غذایی بیشتر از آنچه فکر می کنید با آن ارتباط دارد.

درد مفاصل را با آخرین نسخه دانشمندان کاهش دهید

آرتریت روماتوئید (RA) با فیبر رابطه غیر مستقیم دارد یعنی فیبر بر مفاصل  تأثیر می گذارد.

طبق یک مطالعه جدید منتشر شده، خوردن فیبر بیشتر التهابی را که باعث ایجاد آرتریت روماتوئید (RA) می شود، کاهش می دهد.

در 29 ژانویه، تیمی از محققان مطالعه‌ای را در Nature منتشر کردند که چگونه فیبر غذایی بر نشانگرهای بدنی التهاب و آرتریت روماتوئید (RA) تأثیر می گذارد.

 آرتریت روماتوئید و فیبر

دانشمندان از داده‌های جمع‌آوری‌شده به‌عنوان بخشی از بررسی ملی سلامت و تغذیه (NHANES) توسط مرکز ملی آمار سلامت از سال 2011 تا 2020 استفاده کردند. این بدان معناست که در حالی که محققان اهل چین هستند، داده‌ها از پاسخ‌دهندگان آمریکایی می‌آیند. از 32451 پاسخ دهنده، 15114 نفر برای تجزیه و تحلیل نهایی ثبت نام کردند.

دانشمندان مشاهده کردند  هرچه شرکت کنندگان فیبر بیشتری بخورند، احتمال کمتری برای گزارش تشخیص آرتریت روماتوئید (RA) داشتند. آنها از شاخص التهابی رژیم غذایی (DII) برای ترسیم ارتباط بین مصرف و التهاب استفاده کردند.

 

بر اساس این مطالعه، افرادی که بیشترین فیبر غلات را مصرف کردند، 25 درصد کاهش در شیوع آرتریت روماتوئید را نشان دادند. به علاوه، غلات کامل مزایای سلامتی بیشتری مانند سطوح انرژی پایدارتر، سلامت قلب بهتر و بهبود هضم را ارائه می دهند. سعی کنید هر زمان که می توانید محصولات سبوس دار و غلات کامل مانند برنج قهوه ای، کینوآ، آرد ذرت، بلغور، جو دوسر یا گندم سیاه را انتخاب کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان