اگر این ۷ ماده غذایی را حذف کنید فشارخون تان پائین می آید

خط سلامت: فشار خون بالا یکی از بیماری های رایج در برخی افراد است که بسته به شرایط فرد فشار خون از حد متعادل بالاتر می رود و علائم خاصی در فرد ایجاد می شود.

اگر این ۷ ماده غذایی را حذف کنید فشارخون تان پائین می آید

فشار خون بالا در موارد شدید خطر مرگ ایجاد می کند و باعث مشکلات زیاد دیگر در بدن می شود. در بیماری فشار خون افراد باید رژیم غذایی خود را مدیریت کنند.

به گزارش خط سلامت افراد با فشار خون بالا باید پرهیزات غذایی داشته باشند.

فشار خون بالا و رژیم غذایی

فشار خون و رژیم غذایی ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند . افرادی که فشار خون بالا دارند باید میزان سدیم مصرفی در رژیم غذایی خود را کنترل کنند.

اگر بیمار با فشار خون بالا هستید، باید میزان سدیم مصرفی روزانه خود را بررسی کنید. در اینجا برخی از غذاهای پر سدیم وجود دارد که باید از مصرف آنها پرهیز کنید یا در مقادیر محدود مصرف کنید. سدیم (نمک) یک ماده معدنی ضروری است که نقش حیاتی در حفظ تعادل مایعات، عملکرد اعصاب و انقباض عضلات دارد.

با این حال، مصرف بیش از حد سدیم منجر به عوارض مختلف سلامتی می شود، به خصوص اگر فشار خون بالا باشد. به گفته متخصصان سلامت، مصرف مواد غذایی با سدیم بالا علائم فشار خون بالا را تشدید می کند و خطر سلامت قلب و عروق را افزایش می دهد.

غذاهای ممنوع برای بیماران فشار خونی 

در حالی که فشار خون بالا قابل درمان نیست، اما می توان آن را مدیریت کرد. برای این کار باید به داروها، ورزش و رژیم غذایی توجه شود. افراد مبتلا به فشار خون بالا باید از غذاهای پر سدیم زیر اجتناب کنند:

برخی سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز به طرز باورنکردنی برای سلامتی مفید هستند. اما برخی از سبزیجات برگ سبز مانند کرفس، اسفناج، هویج و چغندر حاوی مقدار قابل توجهی نمک هستند که بر سطح فشار خون تأثیر می گذارد. اگر فشار خون شما به طور مداوم بالا است، از خوردن این سبزیجات خودداری کنید یا آن ها را در حد اعتدال مصرف کنید.

پنیر

اگر چه پنیر منبع بسیار خوبی از کلسیم و پروتئین است، اما اغلب حاوی نمک و چربی اشباع شده است. این بدان معناست که خوردن بیش از حد پنیر خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی (CVD) را با افزایش فشار خون و کلسترول افزایش می دهد.

غذاهای کنسروی

برای افزایش طعم و نگهداری محصول، بسیاری از غذاهای کنسرو شده آماده دارای نمک بالایی هستند و باید از مصرف آن ها اجتناب کرد.

ترشی و گوشت های فرآوری شده

ترشی و سایر غذاهای تخمیر شده معمولاً به دلیل فرآیند ترشی حاوی نمک زیادی هستند به عنوان یک نگهدارنده و تقویت کننده طعم، گوشت های فرآوری شده مانند هات داگ، سوسیس و بیکن حاوی مقادیر قابل توجهی سدیم هستند بنابراین باید تعداد دفعات مصرف این غذاها را محدود کنید.

نان

برخی از نان ها به ویژه آن هایی که با آرد تصفیه شده تهیه می شوند، حاوی مقادیر قابل توجهی سدیم می باشند. برچسب های محصولات را بررسی کنید و در صورت امکان گزینه های کم سدیم را انتخاب کنید.

 چاشنی ها و سس های سالاد

چاشنی هایی مانند سس سویا، سس کچاپ، سس باربیکیو و سس های سالاد منبع قابل توجهی از سدیم می باشند. از آن ها کم استفاده کنید یا نسخه های کم سدیم را انتخاب کنید.

 غذاهای بسته بندی شده

چیپس، چوب شور و سایر غذاهای بسته بندی شده اغلب سرشار از نمک هستند. گزینه‌های سالم‌تری مانند میوه‌ها و سبزیجات تازه با هوموس، یا میان‌وعده‌های خانگی مانند ذرت بو داده شده و آجیل‌های بدون نمک را انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که برای تعیین میزان نمک غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده، برچسب مواد غذایی را به دقت بررسی کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان