مصرف منیزیم و پتاسیم با هم بر ای این بیماری خطرناک معجزه می کند

خط سلامت: منیزیم و پتاسیم دو ماده معدنی با اثرات متفاوت و مهم در بدن هستند و تاثیرات زیادی بر سلامت کلی افراد دارند. سطوح پایین این مواد معدنی شرایط سلامتی متعددی مانند فشار خون بالا (فشار خون) را بدتر می کند.

مصرف منیزیم و پتاسیم با هم بر ای این بیماری خطرناک معجزه می کند

منیزیم نقش های مختلفی در سیگنال دهی عضلانی و عصبی و ساخت استخوان و کنترل قند خون و فشار خون دارد. پتاسیم به ویژه برای انقباض عضلات، ریتم قلب و تعادل مایعات مهم است. هر دو در کنترل فشار خون و قند خون نقش دارند.

به گزارش خط سلامت مصرف همزمان منیزیم و پتاسیم منعی ندارد اما ملاحظات پزشکی نیز نیاز است.

منیزیم و فواید آن

منیزیم در فعال کردن صدها واکنش شیمیایی در بدن نقش دارد. محققان بر این باورند داشتن سطوح منیزیم کافی برای چند بیماری مفید می باشد:

به پیشگیری یا مدیریت دیابت کمک می کند:

بسیاری از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دارای سطوح پایینی منیزیم هستند. مکمل منیزیم مقاومت به انسولین را کاهش می دهد.

به پوکی استخوان کمک کند:

داشتن سطوح پایین منیزیم خطر پوکی استخوان را افزایش می دهد. این نشان می دهد حفظ سطوح مناسب این ماده معدنی خطر را کاهش می دهد.

سردردهای میگرنی را بهبود می بخشد:

سردردهای میگرنی با سطح پایین منیزیم مرتبط هستند. برخی از مطالعات نشان داده‌اند مکمل‌های منیزیم دفعات و شدت حملات میگرنی را کاهش می دهند.

 فشار خون بالا را کاهش دهد:

تحقیقات در مورد نقش منیزیم در کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون متناقض بوده است. 

فواید پتاسیم

از آنجا که پتاسیم نقش های بسیار متفاوتی در بدن ایفا می کند، از جمله تحریک واکنش های شیمیایی و تنظیم مایعات، داشتن سطوح پایین آن خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش می دهد. حفظ سطوح مناسب پتاسیم به بیماری های زیر کمک می کند:

فشار خون بالا را کاهش دهد:

مصرف کم پتاسیم با فشار خون بالا مرتبط است و مصرف بیشتر پتاسیم به کاهش آن کمک می کند.

از خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی جلوگیری می کند:

مصرف کمتر پتاسیم با افزایش خطر بیماری قلبی و سکته مغزی همراه است که به طور بالقوه از طریق تأثیر آن بر فشار خون است. حفظ سطوح مناسب پتاسیم از افزایش خطر جلوگیری می کند.

از سنگ کلیه جلوگیری می کند:

به نظر می رسد افرادی که کمتر پتاسیم دریافت می کنند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به برخی از انواع سنگ های کلیه هستند و برخی تحقیقات نشان می دهد مکمل پتاسیم به جلوگیری از تشکیل سنگ کمک می کند.

خطر پوکی استخوان را کاهش می دهد:

به نظر می رسد مصرف بیشتر پتاسیم با خطر کمتر پوکی استخوان مرتبط است، اما نقش مکمل پتاسیم هنوز مشخص نیست.

از خطر بالای دیابت نوع 2 جلوگیری می کند:

پتاسیم برای کمک به ترشح انسولین مورد نیاز است، بنابراین سطوح بسیار پایین این ماده معدنی دیابت را تقویت یا بدتر می کند.

فواید مصرف منیزیم و پتاسیم با هم

افرادی که در یکی از عناصر دچار کمبود هستند اغلب در دیگری نیز کمبود دارند. برای افرادی که به وضوح کمبود هر دو آن ها را دارند، توصیه می شود آن ها را به طور همزمان مصرف کنند.

برخی شرایط پزشکی و داروها سطوح پتاسیم و منیزیم را کاهش می دهند. برای مثال، فردی که دارای بیماری مانند کولیت اولسراتیو است که با جذب مواد معدنی تداخل دارد، در هر دو مورد کمبود دارد.

فردی که نارسایی قلبی دارد ممکن است نیاز به مصرف یک دیورتیک داشته باشد تا بیشتر ادرار کند و مایع اضافی را خارج کند. برخی از دیورتیک ها منیزیم و پتاسیم را کاهش می دهند.

به دلیل فعل و انفعالات شیمیایی پیچیده، داشتن سطوح پایین منیزیم سطح پتاسیم را کاهش می دهد. بنابراین اصلاح سطح پایین منیزیم، به خصوص اگر بسیار کم باشد، ممکن است به افزایش پتاسیم کمک کند.

برای شرایطی که منیزیم و پتاسیم در آن نقش دارند، مانند فشار خون بالا،  مصرف هر دو در مقایسه با مصرف فقط یکی، تأثیر بیشتری دارد.

مصرف ترکیبی منیزیم و پتاسیم

پتاسیم و منیزیم هر دو به صورت قرص یا پودر در دسترس هستند. هم پتاسیم و هم منیزیم را با غذا مصرف کنید.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان