چرا پودر پروتئین باعث افزایش وزن می شود

خط سلامت: پودر پروتئین به طور گسترده توسط علاقه مندان به تناسب اندام، ورزشکاران و کسانی که هدفشان رشد عضلانی است مصرف می شود.

چرا پودر پروتئین باعث افزایش وزن می شود

پودر پروتئین به دلیل توانایی آن در تقویت سیری و حفظ توده عضلانی بدون چربی، نقش مهمی در کاهش وزن دارد.

به گزارش خط سلامت برخی افراد هنگام استفاده از پودر پروتئین افزایش وزن را تجربه می کنند.

پودر پروتئین  و افزایش وزن

پودر پروتئین به طور مستقیم نمی تواند باعث افزایش وزن شود. افزایش وزن تنها نتیجه مصرف پودر پروتئین نیست. به عوامل مختلف دیگری نیز بستگی دارد. در صورت استفاده مناسب، پودر پروتئین می تواند ابزار ارزشمندی برای دستیابی به اهداف تناسب اندام از جمله مدیریت وزن باشد. در اینجا 3 دلیل اصلی وجود دارد که چرا پودر پروتئین می تواند منجر به افزایش وزن شود:

کالری مازاد

پروتئین برای ترمیم و رشد عضلانی ضروری است و ترکیب پودر پروتئین در رژیم غذایی به تامین نیازهای پروتئین روزانه کمک می کند، به ویژه برای افرادی که فعالیت بدنی منظم دارند. افزایش وزن زمانی ایجاد می شود که افزایش مصرف پروتئین به افزایش کالری کمک کند.

مازاد کالری زمانی اتفاق می‌افتد که یک فرد کالری بیشتری نسبت به کالری مصرفی بدنش در یک روز مصرف کند. این مازاد در طول زمان منجر به افزایش وزن می شود، زیرا کالری اضافی معمولاً به عنوان چربی ذخیره می شود.

محتوای کربوهیدرات و چربی بیش از حد

پروتئین یکی از سه عنصر درشت مغذی در کنار کربوهیدرات و چربی است. مصرف بیش از حد کربوهیدرات ها و چربی ها، علاوه بر پروتئین، به عدم تعادل در مصرف درشت مغذی ها کمک می کند.

این سه ماده مغذی نقش مهمی در تامین انرژی و ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای عملکرد مناسب بدن و سلامت کلی دارند. هنگامی که شما بیشتر از نیاز خود از این درشت مغذی ها می خورید، بدن انرژی اضافی را به بافت چربی تبدیل می کند که برای استفاده بعدی در بدن ذخیره می شود.

عدم تمرین بدنی

برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند که پودر پروتئین به تنهایی می تواند بدون در نظر گرفتن رژیم غذایی و فعالیت بدنی آن ها منجر به کاهش وزن یا افزایش عضله شود.

اگر پودر پروتئین مصرف می‌کنید اما ورزش نمی‌کنید، این امر منجر به تقاضای کم انرژی می شود و به همین دلیل، انرژی ارائه شده توسط پودر پروتئین به گلوکز تبدیل شده و در نهایت به عنوان چربی ذخیره می‌شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان