4 میوه برای کاهش فشار خون

خط سلامت: فشار خون را می توان با خوردن برخی از میوه ها تنظیم کرد.

4 میوه برای کاهش فشار خون

فشار خون یکی از بیماری هایی است که موجب مشکلات قلبی عروقی می شود.

فشار خون بالا را با خوردن انواع میوه ها و سبزیجات می توان کنترل کرد.

فشار خون و میوه

میوه مواد مغذی مهمی را برای سلامت قلب فراهم می کند ، از جمله فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها.

دکتر دیوید سبگیر- david sabgir-، متخصص قلب و عروق دانشگاه اوهایو می گوید: اگر با این حال، میوه‌های خاصی وجود دارند که به دلیل خواص تغذیه‌ای‌شان می‌توانند به ثابت ماندن یا کاهش فشار خون کمک کنند.

 فشار خون و چهار میوه موثر

 فشار خون و موز

وقتی به پتاسیم به عنوان یک ماده مغذی سالم برای قلب اشاره کردیم، احتمالاً فکر می کردید موز در این فهرست قرار می گیرد  و حق با شماست.

دکتر سبگیر توضیح می دهد: موز منبع خوبی از پتاسیم است که نشان داده شده است به مدیریت فشار خون بالا کمک می کند و به دلیل توانایی آن در کاهش اثرات سدیم در بدن و کاهش تنش در دیواره رگ های خونی شناخته شده است.

 فشار خون و  آووکادو

او می‌گوید: آووکادو نه تنها حاوی فیبر غذایی و چربی‌های غیراشباع است که هر دو با سلامت قلب و عروق مرتبط هستند، بلکه حاوی 250 میلی‌گرم پتاسیم در هر وعده است که یک سوم آووکادوی متوسط ​​است و یک رژیم غذایی غنی از پتاسیم به جبران برخی از اثرات مضر سدیم بر فشار خون کمک می کند.

  فشار خون و توت ها

 توت ها به فشار خون بالا کمک کنند.

وی با اشاره به تحقیقاتی مانند این مطالعه در سال 2021 که توسط تحقیقات تغذیه و مواد غذایی مولکولی منتشر شد می گوید:توت ها حاوی آنتی اکسیدان هایی از جمله آنتوسیانین هستند که تحقیقات نشان می دهد می تواند به کاهش فشار خون کمک کند. 

 فشار خون و کیوی

دکتر سبگیر می گوید: کیوی منبع خوبی از ویتامین C است که می تواند به کاهش فشار خون در مبتلایان به فشار خون اولیه کمک کند. تحقیقات اخیر نشان داده است خوردن یک عدد کیوی می تواند فشار خون سیستولیک را کاهش دهد. او به تحقیقاتی مانند این مطالعه 2022 اشاره می کند که در Nutrients منتشر شده است . همانطور که تحقیقات اشاره می کند، کیوی همچنین دارای پتاسیم است که می تواند درکاهش فشار خون مؤثر باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان