دانشمندان فرمول عمر نوح را پیدا کردند/ عدد 4 هزار را به خاطر بسپارید

خط سلامت: پیاده روی کنید و قدم های تان را بشمارید . این تکنیک کمک می کند تا سالم تر بمانید.

دانشمندان فرمول عمر نوح را پیدا کردند/ عدد 4 هزار را به خاطر بسپارید

پیاده روی برای سلامتی فواید زیادی دارد که به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است و از کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی تا بهبود شناخت و خلق و خوی را شامل می شود.

به گزارش خط سلامت دانشمندان می گویند برای سالم ماندن می توانید کمتر از 10000 قدم راه بروید. تعداد ایده آل گام ها ممکن است شما را شگفت زده کند زیرا قابل انجام است.

تحقیقات جدید نشان می دهد کمتر از 4000 قدم در روز خطر مرگ ناشی از همه علل را کاهش می دهد.

پیاده روی یک ورود عالی به یک سبک زندگی فعال است زیرا رایگان و آسان است، اما کارشناسان تناسب اندام می گویند به آرامی و به تدریج وارد یک روال پیاده روی شوید.

پیاده روی یکی از بهترین ابزارها برای تلاش برای سلامتی شماست. بدنما برای حرکت طراحی شده است و اگر یکی از 60 درصد بزرگسالان هستید که به میزان توصیه شده ورزش نمی کنند، پیاده روی می تواند ورود عالی به یک سبک زندگی فعال تر باشد.

پیاده‌روی و کاهش وزن

دلایل قانع کننده زیادی برای حرکت کردن وجود دارد. تحقیقات مدت‌هاست که پیاده‌روی و کاهش وزن را مرتبط می‌دانند ، زیرا پیاده‌روی به‌طور موثر انرژی یا کالری مصرفی را در طول زمان افزایش می‌دهد.

مطالعات همچنین نشان داده‌اند پیاده‌روی منظم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد، شناخت فرد را بهبود می بخشد و حتی علائم اضطراب را کاهش می دهد.

این متاآنالیز که در مجله اروپایی قلب و عروق پیشگیرانه منتشر شد ، داده‌های هفده مطالعه بلندمدت با بیش از 226000 شرکت‌کننده در سراسر جهان را به دست آورد. این تقسیم حتی برای مرد و زن بسیار زیبا بود و میانگین سنی شرکت کنندگان 64 سال بود. محققان تعداد روزانه گام‌ها و ارتباط آن‌ها با مرگ و میر ناشی از مرگ به دلایل مختلف و سایر عوامل را بررسی کردند.

نتایج نشان داد پیاده روی روزانه 3867 قدم برای کاهش خطر مرگ به هر دلیلی کافی است  و تنها 2337 قدم در روز می تواند به کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی کمک کند. مزایا برای مردان و زنان نیز مشابه بود.

اما مهم‌تر از همه، این مطالعه نشان داد اساساً هرچه بیشتر راه بروید، بهتر است هر 1000 قدم اضافی با کاهش 15 درصدی خطر مرگ به هر دلیلی همراه بود و تنها 500 قدم اضافی روزانه با کاهش 7 درصدی در ارتباط بود.

چگونه بعد از کم تحرکی راه رفتن را شروع کنم؟

هیچ وقت برای شروع یک برنامه پیاده روی دیر نیست این مطالعه مزایایی را در هر سنی نشان داد اما فواید سلامتی بیشتر برای افراد جوان زیر 60 سال مشخص بود، بنابراین شروع زودهنگام یک برنامه پیاده روی می تواند تأثیر فوق العاده ای بر سلامت کلی داشته باشد.

کارشناسان تناسب اندام توصیه می کنند با حدود 15 دقیقه پیاده روی با سرعت متوسط ​​به مدت سه تا پنج روز در هفته بسته به سطح تناسب اندام فعلی خود شروع کنید. می توانید به آرامی مدت زمان و فرکانس را در طول زمان افزایش دهید و در نهایت تا 30 دقیقه پیاده روی پنج روز در هفته را تدارک ببینید.

چگونه تعداد قدم های روزانه را افزایش دهم؟

یک روال پیاده روی واقعی به شما این امکان را می دهد زمان بی وقفه خود را به فعال ماندن اختصاص دهید. اما هر مقدار پیاده روی که در طول روز انجام می دهید در قدم های روزانه شما حساب می شود.

اگر در تعیین زمان برای پیاده روی روزانه مشکل دارید، سعی کنید آن را به یک روال شلوغ دیگر اختصاص دهید.

می‌توانید با رفتن از پله‌ها به‌جای آسانسور و پارک کردن دورتر ، آن را به حداکثر برسانید. در حالی که تلفنی صحبت می‌کنید، پیاده‌روی داشته باشید، یا در حین پیاده‌روی در بیرون با دوستان و خانواده تلفنی صحبت کنید.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان