نسخه جادویی برای دیابتی ها /آخرین یافته ها جدی است

خط سلامت: پیاده روی برای دیابتی ها مزایای متعددی مانند مدیریت وزن ، افزایش گردش خون و انرژی دارد.

نسخه جادویی برای دیابتی ها /آخرین یافته ها جدی است

پیاده روی ساده ترین فعالیت بدنی برای بیماران دیابتی است.

دیابت یک بیماری متابولیک مزمن است که بر نحوه استفاده بدن از گلوکز تأثیر می گذارد. این وضعیت زمانی ایجاد می شود که لوزالمعده قادر به ترشح انسولین کافی بدن نباشد یا زمانی که بدن قادر به استفاده مناسب از انسولین ترشح شده توسط پانکراس نباشد. همچنین دیابت برای سایر عوارض سلامتی مانند آسیب عصبی، بیماری چشمی دیابتی، بیماری کلیوی، بیماری قلبی و سکته مغزی تهدید است.

پیاده روی و دیابت

اگر از بیماری های مزمن مانند دیابت رنج می برید، بسیار مهم است که به دنبال راه هایی برای گنجاندن ورزش در سبک زندگی خود باشید. سبک زندگی امروزی چالش برانگیز است و زمان کمی برای تمرین وجود دارد. با این حال، می توانید برای کنترل سطح قند خون خود به دنبال چیزی ساده مانند پیاده روی باشید.

چرا پیاده روی در صورت ابتلا به دیابت مهم است؟

کنترل قند خون

پیاده روی منظم با افزایش حساسیت به انسولین به کاهش سطح قند خون کمک می کند و به سلول ها اجازه می دهد تا به طور موثر از گلوکز استفاده کنند. این امر نیاز به تولید بیش از حد انسولین را کاهش می دهد و به مدیریت دیابت کمک می کند.

مدیریت وزن

پیاده روی به کاهش یا حفظ وزن کمک می کند و چربی اضافی بدن را کاهش می دهد. این به نوبه خود، کنترل قند خون را بهبود می بخشد و خطر عوارض مرتبط با چاقی در دیابت را کاهش می دهد.

بهبود سلامت قلب و عروق

مشخص است هر شکلی از فعالیت بدنی سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد و همچنین فواید بسیار دیگری هم برای ذهن و بدن دارد. پیاده‌روی به کاهش فشار خون کمک می‌کند، در نتیجه سلامت قلب را با بهبود سطح کلسترول و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، تقویت می‌کند.

افزایش گردش خون

پیاده‌روی جریان خون را تحریک می‌کند و گردش خون را بهتر می‌کند، که برای افراد دیابتی بسیار مهم است، زیرا به دلیل این بیماری گردش خون آنان کاهش دارد.

کاهش استرس

هر نوع فعالیت بدنی ثابت مانند پیاده روی با ترشح اندورفین به کاهش استرس ، به حفظ خلق و خو پایدار کمک می کند و به طور بالقوه سطح کورتیزول را کاهش می دهد که می تواند بر سطح قند خون تأثیر بگذارد.

افزایش سطح انرژی

ابتلا به بیماری مانند دیابت می تواند سطح انرژی را کاهش دهد و باعث شود همیشه احساس خستگی کنید. نوسانات سطح قند خون نیز تاثیر بدی بر انرژی بدن دارد. پیاده روی منظم می تواند سطح انرژی کلی را افزایش دهد و با خستگی که اغلب با دیابت مرتبط است مبارزه کند.

بهبود حساسیت به انسولین

پیاده روی مداوم حساسیت بدن به انسولین را افزایش می دهد، جذب گلوکز توسط سلول ها را افزایش می دهد و در نهایت منجر به بهبود مدیریت دیابت می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان