فیلم /خواب شب با نمره امتحان رابطه دارد

خط سلامت: خواب خوب شب به تثبیت اطلاعات کمک میکند.

فیلم /خواب شب با نمره امتحان رابطه دارد

خواب خوب شبانه و تاثیر آن بر تثبیت حافظه و یادگیری، موضوعی است که از دیرباز مورد توجه دانشمندان حوزه‌ی عصب‌شناسی و روانشناسی بوده است. در طول خواب، ویژه‌ترین فرآیندهای نورونی رخ می‌دهند که همگی به نوعی به تقویت و تثبیت حافظه کمک می‌کنند.

به گزارش خط سلامت خواب خوب نه تنها برای سلامت جسمانی ما حیاتی است، بلکه برای بهینه‌سازی عملکرد حافظه و توانایی‌های شناختی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. ایجاد عادات خواب سالم، مانند حفظ یک جدول زمانی منظم، پرهیز از محرک‌هایی مانند کافئین و اسکرین‌های الکترونیکی قبل از خواب، می‌تواند به افزایش کیفیت خواب کمک کند و در نهایت، به عملکرد بهینه‌ی مغزی و تثبیت بهتر اطلاعات کمک نماید.

شب پیش از امتحان، دانش‌آموزان و دانشجویان اغلب با این تصمیم مهم روبرو می‌شوند: مطالعه در طول شب و استفاده از هر دقیقه برای مرور دروس، یا خوابیدن برای اطمینان از داشتن ذهنی آرام و تمرکز بالا در روز امتحان. واقعیت این است که خوابیدن در شب قبل از امتحان نه تنها می‌تواند به داشتن ذهنی شفاف‌تر در زمان امتحان کمک کند، بلکه در تثبیت اطلاعات و حافظه بلندمدت نیز نقش اساسی دارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان