دوچرخه سواری بهترین انتخاب برای دانش آموزان

خط سلامت: دوچرخه سواری در دوره راهنمایی سلامت روان را تقویت می کند.

دوچرخه سواری بهترین انتخاب برای دانش آموزان

آموزش مهارت های دوچرخه سواری به دانش آموزان راهنمایی به عنوان بخشی از کلاس های تربیت بدنی به بهبود سلامت روان آنها کمک می کند. این مطالعه جدید اثرات آموزش کلاس دوچرخه سواری 6-8 هفته ای در مدارس سراسر ایالات متحده را نشان می دهد.

ورزش و سلامت روانی

شان ویلسون- Sean M. Wilson - محقق دانشکده پزشکی دانشگاه لوما لیندا می‌گوید: نکته اصلی نگاه مثبت تر به زندگی است. مزایای ورزش بر سلامت روان به خوبی مستند شده است. هرکسی که دوران راهنمایی را گذرانده است، می‌داند که آن سالها چالش‌برانگیز است. مطالعه جدید در زمانی انجام می شود که تحقیقات نشان می دهد جوانان در سراسر جهان با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می کنند.

این مطالعه شامل بیش از 1200 دانش‌آموز 11 تا 14 ساله در مدارس راهنمایی در سراسر ایالات متحده انجام شد. دانش آموزان حداقل سه روز در هفته، به مدت 6 هفته در کلاس دوچرخه سواری شرکت کردند. آنها ایمنی دوچرخه سواری و مهارت های مانور را در فضای باز آموختند و ضربان قلب خود را بالا بردند. دانش آموزان پرسشنامه های غربالگری استاندارد شده را قبل و بعد از برنامه که برای اندازه گیری بهزیستی آنها طراحی شده بود تکمیل کردند.

استر واکر ، مدیر ارشد برنامه تحقیقاتی، می‌گوید: از تحقیقات گسترده می‌دانیم فعالیت‌های فیزیکی مانند دوچرخه‌سواری می‌تواند برای بدن مفید باشد، اما تحقیقات در حال رشدی وجود دارد که نشان می‌دهد دوچرخه سواری چگونه به ذهن و روابط اجتماعی کمک می‌کند. دوچرخه سواری به دلیل مزایای فیزیکی و اجتماعی که ارائه می دهد می تواند یک فعالیت ایده آل برای نوجوانان باشد.

او می‌گوید: داشتن درک مثبت از دوچرخه سواری و تجربه آن با همسالان خود در محیط امن، مهم است.

دوره راهنمایی و دوچرخه‌سواری

واکر می‌گوید : دوره راهنمایی زمان خوبی برای تشویق بچه‌ها به استقبال از مزایای دوچرخه‌سواری است، زیرا آنها شروع به تجربه انواع فشارهای اجتماعی، اضطراب، استرس مدرسه و خانه کرده‌اند. بنابراین مهم است تا با فراهم کردن راه‌های خروجی آرامش را برای آنها ایجاد کرد.

یک مطالعه جدید نشان می دهد این عادت می توانند خطر افسردگی را به نصف کاهش دهند.

دکتر آلن ریس - Allan L. Reiss - ، استاد روانپزشکی و اطفال در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد، می گوید: ورزش به طور کلی ارزان ترین شکل پیشگیری و مداخله ای است که انسان می تواند برای سلامت روان خود انجام دهد .

 

او می‌گوید :در حالی که بسیاری از اشکال ورزش با شدت متوسط ​​فواید مغزی را به همراه دارد، جنبه‌های دوچرخه‌سواری باعث می‌شود آن را در سایر فعالیت‌های بدنی تقویت کند.

ریس می‌گوید: همه عملکرد مغز، مانند ادراک حسی با ورزش درگیر می‌شود. شنوایی و حفظ تعادل در حال حرکت و چرخش اهمیت دارد. تأثیر مثبت فعالیت گروهی نیز در دوچرخه سواری وجود دارد.

ریس متخصص اعصاب و روان کودک و نوجوان می گوید: اغلب برای بیماران ورزش تجویز می کنم.

در حالی که ورزش فواید قدرتمندی برای سلامت روان دارد، اما دارو نیست. به عنوان مثال تحقیقات قبل نشان داده است دختران نوجوان بیشتر از پسران در معرض خطر مشکلات روانی مانند افسردگی و اضطراب هستند.

این مطالعه نشان داد نوجوانانی که مدت زمان استفاده از صفحه نمایش را به حداکثر دو ساعت در روز محدود نمی‌کنند یا کمتر از 8.5 ساعت توصیه‌شده می‌خوابند، بهبود کمتری در بهزیستی خود مشاهده می‌کنند.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است . 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان