دو مشکل روانی وقتی فیلم پورن می بینید !

خط سلامت: پورنوگرافی و دیدن فیلم پورن یکی از معضلات اساسی در جوامع مختلف است.<br /> به گزارش خط سلامت تحقیقات نشان می دهد، افراد ممکن است از پورنوگرافی به عنوان راهی برای فرار از احساس پوچی و بی هدفی استفاده کنند.

دو مشکل روانی وقتی فیلم پورن می بینید !

دلایلی برای تماشای فیلم پورن

دلایل متفاوتی برای تماشای پورنوگرافی وجود دارد. کنجکاوی های جنسی، فقدان روابط صمیمانه واقعی و کاهش استرس از جمله دلایل فیلم پورن و تماشای پورنوگرافی است. اخیرا یک مطالعه نشان داده است دو دلیل عمده برای فیلم پورن و تماشای پورنوگرافی وجود دارد:

فیلم پورن و عزت نفس پایین

فیلم پورن و تماشای پورنوگرافی ، در افرادی که عزت نفس پایین دارند، به عنوان وسیله‌ای برای مقابله با بی حوصلگی عمل می کند. افراد با عزت نفس بالا، برای مقابله با احساسات منفی به فعالیت‌های سالم‌تر می پردازند مثلا، با یک دوست صمیمی گفتگو می کنند.

فیلم پورن و فرار از بی هدفی

یکی از دلایل عمده فیلم پورن و تماشای پورنوگرافی فرار از بی هدفی است. افرادی که نمی توانند برای زندگی خود معنا پیدا کنند، ممکن است با درگیر شدن در فعالیت‌های بی‌معنا اما لذت‌بخش از رنج بی معنایی فرار کنند.

مقابله با تماشای فیلم پورن

روش های خودیاری می تواند فیلم پورن و تماشای پورنوگرافی را کاهش دهد. افزایش عزت نفس، هوشیار بودن به امیال و پرداختن به کارهای هدفمند از جمله این روش هاست. با این وجود گاهی روش های خودیاری کافی نیستند؛ زیرا رفتار های افراطی مانند فیلم پورن و تماشای پورنوگرافی می تواند نشانه ای از افسردگی یا سایر مسائل جدی سلامت روان باشد، در این موارد توصیه می شود از یک متخصص کمک بگیرید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان