این رفتار عاشقانه را تکرار کنید

رفتار محبت آمیز بوسیدن اثرات کاهش دهنده استرس دارد. افزایش رفتار محبت آمیز باعث بهبود شرایط فیزیکی و روانی می شود

این رفتار عاشقانه را تکرار کنید

به گزارش خبرنگار خط سلامت محققان در مطالعه ای اثرات افزایش بوسیدن عاشقانه بر چربی خون، استرس درک شده، افسردگی و رضایت از رابطه را نشان داد. پنجاه و دو بزرگسال سالم که در روابط زناشویی یا زندگی مشترک بودند، داده‌های خود گزارشی را برای پیامدهای روان‌شناختی و نمونه‌های خونی برای آزمایش‌های خون ارائه کردند و سپس به‌طور تصادفی به گروه‌های آزمایش و کنترل برای یک کارآزمایی 6 هفته‌ای تقسیم شدند. به افراد گروه آزمایش آموزش داده شد که دفعات بوسیدن عاشقانه را در روابط خود افزایش دهند. افراد گروه کنترل چنین دستورالعملی را دریافت نکردند.

کاهش استرس

پس از 6 هفته آزمایشات روانشناسی و هماتولوژی تکرار شد. نسبت به گروه کنترل، گروه آزمایش بهبودهایی را در استرس درک شده، رضایت از رابطه و کلسترول تام سرم تجربه کردند.

این یافته نشان داد همسرانی که بطور مداوم به یکدیگر محبت کرده و همدیگر را می بوسند نه تنها روابط پایدارتری را تجربه می کنند بلکه به لحاظ سلامت روانی و جسمانی شرایط مطلوب تری را خواهند داشت. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان