4 فایده روانی در آغوش گرفتن بچه ها

خط سلامت: کارشناسان نشان می‌دهند که ممکن است فرزندان تان را به اندازه‌ای که نیاز دارند در آغوش نگیرید.

4 فایده روانی در آغوش گرفتن بچه ها

به گزارش خط سلامت بچه‌ها چه خوشحال باشند، چه غمگین، چه می‌ترسند، یا فقط می‌خواهند احساس کنند دیده می‌شوند و دوستشان دارند، به آغوش نیاز دارند همه ما این کار را می‌کنیم!

امیلی ماد، مشاور کودکان گفت این نیاز به محض ورود به دنیا به ما القا می شود.

در آغوش گرفتن بچه ها برای سلامتی آنها مفید است

در آغوش گرفتن فواید ذاتی بسیاری وجود دارد احساس امنیت، عزت نفس و افزایش شادی تنها چند پاداش است که از در آغوش گرفتن حاصل می شود. علاوه بر رفاه عمومی، در آغوش گرفتن فوایدی برای سلامتی نیز ارائه می دهد که باعث می شود کودکان زندگی پرباری را پرورش دهند .

4 فایده در آغوش گرفتن بچه ها

اکسی توسین، هورمونی که در طول آغوش آزاد می شود، به مبارزه با اختلالات خواب ، استرس ، افسردگی و اضطراب کمک می کند.

مطالعات نشان می دهد اکسی توسین به ویژه برای افراد مبتلا به اختلال طیف اوتیسم مفید است. لمس حتی رشد مغز را تشویق می کند. مطالعه ای نشان داد نوزادانی که 10 هفته به مدت 20 دقیقه در روز درگیر تحریک لمسی بودند رشد مغزشان بهبود یافته بود.

در آغوش گرفتن زوری بچه ها

با وجود این فواید زیاد، هرگز نباید کودک را مجبور کنید که او را در آغوش بگیرد. امیلی ماد، مشاور توصیه کرد، اما شما می توانید راه دیگری برای نشان دادن محبت به آنها پیدا کنید . درعوض، می‌توانید خاطره‌ای خاص را با آن‌ها تعریف کنید، به آن‌ها امتیاز پنج بدهید، وقت بیشتری را با آن‌ها بگذرانید. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان