حسادت را بین کودکان با این شیوه کم کنید

خط سلامت: هر پد رو مادری که بعد از اولین فرزند خود صاحب فرزند دیگری می شود نگران این است که چگونه فرزند بزرگترش با این تغییر بزرگ در خانواده، سازگار شود؟

حسادت را بین کودکان با این شیوه کم کنید

به گزارش خط سلامت شبکه های اجتماعی ادعا می‌کنند که روشی برای آماده‌سازی فرزندان، برای تولد خواهر یا برادر جدید دارند، اما بیشتر آنها مبتنی بر تحقیق نیستند.

کمک به فرزند بزرگ‌تر برای سازگاری با فرزندجدید

تحقیقات نشان می‌دهد که والدین اغلب پس از تولد نوزاد جدید از تنبیه‌های سخت‌تر برای فرزند بزرگ‌تر خود استفاده می‌کنند که احتمالاً مشکلات رفتاری کودک بزرگ‌تر را بیشتر می‌کند. مراقب باشید که چگونه با فرزند بزرگتر خود را در ماه های پس از تولد نوزاد جدید، رفتار می کنید. در عوض سعی کنید همدلی داشته باشید. اگر رفتار فرزند بزرگتر ایمن نیست، برای محافظت از هر دو فرزند اقدام کنید مثلا: اسباب‌بازی ها را برای مدت کوتاهی در صورتی که آن را به سمت خواهر یا برادر نوزادشان پرتاب می کند، بردارید و بگویید: کامیون برای پرتاب کردن نیست و من نمی توانم اجازه دهم این کار را انجام دهی. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که با بزرگ‌تر شدن فرزندان، والدین تمایل دارند خواهر و برادر بزرگ‌تر را بیشتر از برادران و خواهران کوچک‌تر خود تنبیه کنند. شما باید مراقب باشید که این پویایی در خانواده شما ایجاد نشود. چند راه کار که کمک می کند فرزند بزرگتر با تولد فرزند جدید سازگار شود عبارت است از:

به فرزند بزرگتر خود توجه مثبت داشته باشید

تحقیقات نشان می دهد که توجه مثبت به کودک بزرگتر پس از تولد نوزاد جدید کاهش می یابد. می‌توانید با توجه کردن و توصیف مشتاقانه هر کاری که فرزند بزرگتر انجام می‌دهد، به او توجه مثبت بدهید. در توجه مثبت، قدردانی از هرگونه رفتار صمیمی که کودک بزرگتر نسبت به خواهر یا برادر جدید خود نشان می دهند می تواند مفید باشد؛ همچنین می‌توانید زمانی را در روز، به فرزند بزرگتر برای انجام کاری که او دوست دارد اختصاص دهید.

پدر و مراقبت از فرزند بزرگتر

مطالعات نشان داده است، وقتی پدر فعالیت‌های مراقبتی بیشتری را برای فرزند بزرگتر به عهده می‌گیرند، فرزندان بزرگتر تمایل بیشتری به نشان دادن رفتارهای مثبت دارد.

به فرزند بزرگتر خود اجازه دهید، احساسات خود را ابراز کند

تحقیقات ارتباطی بین احساسات منفی در دوران کودکی نسبت به خواهر و برادر جدید و رابطه خواهر و برادری ناسازگار در بزرگسالی نشان نمی دهد. در رابطه با احساس فرزند بزرگتر به خواهر یا برادر جدیدش سوال بپرسید و اجازه دهید فرزندتان احساساتش را بیان کند؛ گوش دادن مناسب و فعال را تمرین کنید.

عادلانه رفتار کنید

تحقیقات نشان می‌دهد، وقتی کودکان رفتار ناعادلانه یا متفاوت را تشخیص می‌دهند، ممکن است بر روابط خواهر و برادر تأثیر منفی بگذارد. در عین حال، برای کودکان نیز مهم است که بدانند رفتار عادلانه همیشه به معنای داشتن رفتار برابر نیست. توضیح دهید که بخشی از وظیفه شما به عنوان پدر و مادر این است که به هر کودک آنچه نیاز دارد بدهید. به عنوان مثال، ممکن است به فرزند جدید اجازه دهید در اتاق شما بخوابد زیرا او باید در شب غذا بخورد، در عوض به کودک بزرگتر اجازه می دهید غذای بزرگسالی مانند ماکارونی و کیک را بخورد. اگر چه این رفتار برابر نیست، اما بر اساس نیازهای هر کودک عادلانه است. تحقیقات نشان می دهد، کودکان این نوع رفتار نابرابر اما منصفانه را می پذیرند.

فرزند بزرگتر را تشویق کنید، نگرانی های خود را در بازی نشان دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد، وقتی فرزند بزرگ‌تر نگرانی‌های خود را در بازی وانمودی نشان می‌دهد، احتمالاً در 6 ماهگی با خواهر یا برادر جدید خود تعامل مثبت دارند. می‌توانید با استفاده از عروسک‌ها برای نشان دادن پدر و مادر، خود کودک و فرزند جدید شروع به کار کنید. به عنوان مثال، با این شخصیت سازی ها، یک نمایش راه بندازید و فرزند بزرگتر را تشویق کنید هیجانات خود را در بازی نشان دهد. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان