این مکمل در بدن افسرده ها پائین است

خط سلامت: افسردگی بیماری‌ روانی شایعی است که به عنوان مهمترین عامل ناتوان کننده در سراسر جهان محسوب می‌شود . افسردگی کاهش کیفیت زندگی را به دنبال دارد.

این مکمل در بدن افسرده ها پائین است

افسردگی و منیزیم با یکدیگر ارتباط دارند. یک مطالعه روشن کرد مصرف کم منیزیم با افسردگی در بزرگسالان رابطه معناداری دارد .

به گزارش خط سلامت در یک پژوهش دیگر روشن شد مکمل منیزیم منجر به کاهش چشمگیر علائم افسردگی می شود.مطالعه دیگری نشان داد افرادی که هنگام مصرف داروی ضد افسردگی اقدام به مصرف منیزیم نیز می‌کنند مزایای بهتری را در کاهش سطح افسردگی در آنها می توان شاهد بود.

در مطالعه صورت گرفته در سال ۲۰۱۹ روشن شد سطح پایین منیزیم با علائم افسردگی مرتبط است. این یافته ها نشان می دهد اندازه گیری سطح منیزیم به عنوان راهی برای شناسایی افرادی که پاسخ بهتری پس از دریافت منیزیم به کاهش علائم افسردگی داشته باشند مفید است .یکی از مهمترین مزایای مصرف منیزیم مقرون به صرفه بودن سریع عمل کردن و نداشتن اثرات جانبی است.

چرا کمبود منیزیم دارید؟

منیزیم معمولا ازمنابع گیاهی تامین می شود. بنابراین به میزان ماده ای که از گیاهان جذب بدن می‌شود سطح منیزیم متفاوت هست. الکل و کافئین بر میزان جذب منیزیم تاثیر منفی دارد. استرس بیش از حد در بدن منجر به تخلیه منیزیم از بدن می شود در زمان استرس منیزیم به سلول های خونی ترشح می‌شود ولی توسط کلیه دفع می شود .اگر چه این ترشح شدن منیزیم در ابتدا باعث محافظت از بدن در برابر اثرات منفی استرس است، اما از دست دادن منیزیم و جایگزین شدن در طولانی مدت منجر به استرس مزمن شده و منجر به کاهش منیزیم و کمبود آن می شود.

سطح منیزیم را چگونه افزایش دهیم؟

 مردان بین ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلی گرم و زنان بزرگسال ۳۱۰ تا ۳۲۰ میلی گرم در روز منیزیم نیاز دارند. در برخی از شرایط خاص پزشکی احتمال کمبود منیزیم بیشتر وجود دارد .بیماری‌هایی مانند سلیاک، دیابت نوع دو و اختلالات طولانی مدت مصرف الکل باعث کاهش مصرف منیزیم می شود .

چگونه منیزیم را بالا ببرید؟

اگر به دنبال افزایش منیزیم جذب شده در بدن هستید یکی از بهترین راه ها استفاده از رژیم های غذایی حاوی منیزیم است که شامل موز، غذاهای غنی شده با منیزیم، حبوبات، شیر، دانه های روغنی، کره بادام زمینی، سیب زمینی، اسفناج، سبزیجات برگ سبز، غلات کامل و ماست است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان