رژیم کتوژنیک را می‌توان به عنوان درمان جدید 2 اختلال شدید روانی استفاده کرد؟

خط سلامت: رژیم کتوژنیک که به خاطر فواید کاهش وزن شناخته شده، اخیراً به خاطر تاثیر مثبت بالقوه‌اش بر سلامت روان هم مورد توجه قرار گرفته.

رژیم کتوژنیک را می‌توان به عنوان درمان جدید 2 اختلال شدید روانی استفاده کرد؟

مطالعات اولیه نشان می‌دهند رژیم کتوژنیک  می‌تواند علائم بیماری‌های روانی جدی مانند اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

به گزارش خط سلامت در این مطلب خلاصه‌ای از یافته‌های کلیدی یک مطالعه جدید در مورد رژیم کتوژنیک و سلامت روان را معرفی می کنیم.

رژیم کتوژنیک و بهبود سلامت روان

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه استنفورد انجام شده، نشان داد رژیم کتوژنیک نه تنها می‌تواند به کاهش وزن و بهبود سایر عوامل متابولیک مانند مقاومت به انسولین و تری گلیسیرید بالا در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی یا اختلال دوقطبی کمک کند، بلکه می‌تواند این کار را بدون تداخل با مصرف داروهای ضد روان‌پریشی انجام دهد.

این رژیم به طور قابل توجهی علائم بیماری روانی را در شرکت‌کنندگان کاهش داد. همچنین شرکت‌کنندگان همچنین خواب بهتر و رضایت بیشتری از زندگی را گزارش کردند.

رژیم کتوژنیک چگونه به بهبود سلامت روان کمک می کند؟

محققان معتقدند که رژیم کتوژنیک می‌تواند از طریق چندین مکانیسم سلامت روان را بهبود بخشد:

کاهش التهاب: التهاب مزمن با تعدادی از بیماری‌های روانی مرتبط است. رژیم کتوژنیک نشان داده شده که التهاب را در بدن کاهش می‌دهد.

تامین منبع انرژی جایگزین برای مغز: رژیم کتوژنیک کتون‌ها را تولید می‌کند که منبع انرژی جایگزینی برای مغز هستند. برخی از محققان بر این باورند که کتون‌ها می‌توانند عملکرد مغز را در افراد مبتلا به بیماری‌های روانی بهبود بخشند.

ملاحظات

این یک مطالعه کوچک بود برای تأیید کامل این یافته‌ها و درک کامل مزایای بالقوه رژیم کتوژنیک برای سلامت روان، به تحقیقات بیشتری نیاز است.

رژیم کتوژنیک برای همه مناسب نیست: شروع این رژیم باید تحت نظارت یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی، به خصوص برای افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، انجام شود.

به طور کلی، این مطالعه جدید شواهد امیدوارکننده‌ای را ارائه می‌دهد که نشان می‌دهد رژیم کتوژنیک می‌تواند یک ابزار درمانی مفید برای افراد مبتلا به بیماری‌های روانی جدی باشد. با تحقیقات بیشتر، رژیم کتوژنیک ممکن است روزی به عنوان یک روش درمانی مکمل یا جایگزین برای درمان‌های سنتی این بیماری‌ها تبدیل شود.

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.
ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان