افراد در کجا احساس خوشبختی می کنند؟

خط سلامت: خوشبختی واقعی چیست؟ شادی واقعی می تواند به همان اندازه که ما می سازیم ساده یا پیچیده باشد، اما به بیان ساده، آن چیزی است که شما را در زندگی روزمره شادی، رضایت و رضایت به ارمغان می آورد . جست‌وجوی خوشبختی می‌تواند یک سفر مادام‌العمر، فرآیند رشد، شفا و آزمایش در مراحل مختلف زندگی باشد.

افراد در کجا احساس خوشبختی می کنند؟

کجا احساس خوشبختی می کنیم؟

به گزارش خط سلامت مطالعات علوم اعصاب نشان داد بخشی از مغز (مانند آمیگدال، هیپوکامپ و سیستم لیمبیک) و انتقال‌دهنده‌های عصبی (مانند دوپامین ، سروتونین ، نوراپی‌نفرین و اندورفین) در کنترل شادی نقش دارند.

 حتما وقتی به رابطه خود فکر می کنید روی مشکلات تمرکز می کنید یا اینکه روی لحظه های خوبی که کنار یکدیگر بوده اید تمرکز می کنید.

توانایی زنده نگه داشتن رابطه با این کلید رقم می خورد. این تفکر مربوط به یک رویداد در یک موقعیت خاص نیست است اگربا یکدیگر باغبانی، آشپزی و یا فعالیت های مشترکی را گذرانده باشید که از آنها لذت ببرید در حقیقت به این موفقیت رسیده اید.

خوشبختی کجاست

تحقیقات نشان می دهد معیار اصلی آنچه که می تواند رابطه را زنده نگه دارند احساسات مثبتی است که ایجاد می‌کند که فرد با ذهن آگاهی و تمرکز بر روی یک تجربه خاص غرق در لذت می شود و یا به غم فرو می‌رود.

به گفته پروفسور لنگر از دانشگاه کارولینای شمالی این توانایی که یک فرد خود را خوشبخت ببیند می‌تواند بر کیفیت رابطه تاثیر بگذارد به عبارت دیگر صفات شخصیتی و تواضع و قدردانی به عنوان ابزاری هستند که باعث می‌شوند احساسات خوب پرورش پیدا کرده و تقویت شود و فرد بتواند با  خوشبوکردن خاطرات تمام ذهن خود را ارتقا داده و به رفاه رابطه ارتقاء بخشد.

مارپله زندگی

به گفته پروفسور احساس قدردانی نسبت به تجربیات خوب زندگی و تلاش برای به ثبت رساندن آنچه که اتفاق افتاده است می تواند به افراد کمک کند تا بتوانند در آینده خوشحال تر زندگی کنند این پس اندازهای خوشبوکننده در رابطه می تواند موجب ارتقاء سلامت روان فرد شود که موجب تقویت رضایت از رابطه خواهد شد.

زوجینی که قادر به آگاهی کامل و افزایش این تجربیات هستند می توانند بدون توجه به آنچه که در طول حرکت در مارپیچ زندگی روی می دهد به دنبال آن باشند که همواره این مارپیچ را به سمت بالا طی کنند.

زوج هایی که در روابط متعهد طولانی مدت هستند بهترین افرادی هستند که می توانند برای ارزیابی مورد سنجش قرار گیرند زیرا آنان پس اندازهای شادی و خوشبختی بیشتری را دارند که می‌تواند به افراد کمک کند تا پی ببرند تا چه اندازه از پس اندازهای عاطفی و خوشبختی و شادمانی برخوردار هستند به عنوان مثال قبل از اینکه یک اتفاق خوب بیفتد منتظر آن هستند و از راه هایی که باعث خوشحالی می شود به ارتقاء سلامت روان خود کمک می کنند.

محققان می گویند میزان رضایت و کیفیت رابطه می تواند تعیین کند که افراد در چه موقعیتی قرار دارند آنان می‌گویند اگر بتوانید منتظر اتفاقاتی باشید که با شریک زندگی خود به اشتراک می گذارید، شخصاً احساس رضایت بیشتری خواهید داشت. آنان این نمونه‌ها را به لحاظ سنی و جنسیت مورد بررسی قرار داده و دریافتند که ۶۳ درصد این افراد که خوشحال تر زندگی می‌کنند زنان هستند و زنان در رابطه بیشتر منتظر اتفاقات مثبت در زندگی هستند.

انتظار

محققان می گویند اکنون وقت آن رسیده است که به انتظار یک رویداد در بازه زمانی طولانی تر از زمانی که فکر می کنید رویداد باید اتفاق بیفتد باشید برای اینکه بتوانید به آن رویداد مورد نظر برسید لازم می شود که ماه ها و هفته ها برنامه ریزی کنید. محققان می گویند انتظار عامل مهمی است که می تواند رابطه ها را به سمت رفتارهای متعهدانه سوق دهد.

دستیابی فوری به آنچه که زوجین می‌خواهند عامل خوشبختی و خوشحالی و پایداری رابطه نخواهد بود زیرا افراد هیجان های مثبت را دریافت نخواهند کرد زوج های موفق با برنامه ریزی و انتظارهای طولانی مدت می توانند علاوه بر حفظ هیجان که پیش بینی کننده خوبی برای معنا دادن به زندگی است رمز خوشحالی و خوشبختی را در دست داشته باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان