سندرم مادر مجرد و تنها به چه چیزی اشاره می کند؟

خط سلامت: سندرم مادر مجرد چیست؟ سندرم مادر مجرد شامل فشار عاطفی، جسمی و ذهنی است که از مسئولیت‌های بزرگ کردن کودکان به تنهایی ناشی می‌شود .

سندرم مادر مجرد و تنها به چه چیزی اشاره می کند؟

انجام کارهای خانه، امور مالی و فرزندپروری اغلب ممکن است برای مادر تنها و مجرد طاقت فرسا باشد و منجر به افزایش سطح استرس شود.

مادران تنها بیشتر به چه چیزهایی نیاز دارند؟

به گزارش خط سلامت مادران مجرد نیز اغلب اوقات کار طولانی مدت برایشان مشکل است، زیرا آنها باید از فرزندان خود نیز مراقبت کنند. 

 دو چالش مهم مادران تنها

 دو چالش مهم مادران تنها کسب درآمد کافی برای حمایت از خانواده و داشتن زمان کافی برای گذراندن با فرزندان شان است .

مادران تنها پس از طلاق باید تمام مسئولیت های دو نفره را در تربیت فرزندان بر عهده بگیرند و به تنهایی به عنوان یک والد از پیچ و خم های زندگی عبور کنند.این مسئولیت فرسودگی های روانی زیادی را بر آنان تحمیل خواهد کرد.

مسئولیت مادران تنها

مادران تنها هفت روز هفته کار  می کنند و اغلب مسئولیت حمایت مالی و احساسی خانواده را برعهده دارند. 

اگر حضانت فرزندان را به صورت توافقی باشد زمانی که بچه‌ها دور هستند اغلب احساس تنهایی می کنند. وقتی فردی ازدواج می کند هیچوقت انتظار ندارد پدر و یا مادری تنها باشد.

مادران تنها به دلیل فهرست طولانی کارهایی که باید انجام دهند احساس خستگی و همچنین احساس تنهایی می‌کنند. شانه ای برای گریه کردن نداشته باشند چهره‌ای شجاع از خود نشان می‌دهند.  میزان شادی و رضایت یک مادر تنها به چشم انداز او به زندگی بستگی دارد.

روانشناسان پیشنهاد می کنند به جای توجه به مشکلات بهتر است گاهی زندگی را کودکانه رصد کنید.به موارد زیر توجه کنید تا به جای پررنگ شدن مشکلات و احساس تنهایی و افسردگی شاد بمانید.

بهانه های کوچک

آیا لذت بازی در شن زمانی که بچه بودید را به یاد دارید؟ خمیر بازی یا رنگ آمیزی را چطور؟ هر از گاهی مسئولیت‌های بزرگسالی را فراموش کنید و بازی سرگرم‌کننده‌ی نقاشی با انگشتان را انجام دهید.

اگر تا به حال بیش از حد مشغول بودید و هیچ وقت فرصت نکردید تا بایستید و گلها را بو کنید، وقت آن رسیده این کار را انجام دهید. افسردگی با این شیوه ساده دور می شود.

گاهی اوقات غر بزنید

اگر یک مادر تنها هستید با گذشت زمان، احتمالا با این ایده که باید سر خود را پایین نگه دارید و سر و صدا راه نیندازید خو گرفته‌اید. فرزندان تان وقتی برای بستنی چوبی که می‌خواهند غر می‌زند نگران این مسئله نیستند.

در زندگی، گاهی اوقات باید احساساتتان را بیان کنید و از حقوق خود محافظت کنید به جای اینکه در مورد آنچه مردم درباره شما فکر می کنند نگران باشید. اگر کار درستی انجام می دهید، نیازی به موافقت اشخاص دیگر ندارید.

 ورزش کنید

بچه‌ها  دوست دارند در زمین بازی بدوند و بازی کنند. بزرگسالان تمایل دارند ورزش را به عنوان چیزی که در ورزشگاه انجام می‌دهند ببینند.

در واقع شما می توانید تمرین های سرگرم کننده زیادی انجام دهید و خودتان را در بازی بچه ها درگیر کنید: پیاده روی، شنا و یا حتی یوگا مادری و فرزند!

 هر روز یاد بگیرید

اگر مدتی است که از تحصیلات رسمی دور بوده‌اید و درگیر مراقبت از فرزندان هستنید احتمالا در پایان روز، فقط می‌خواهید مقابل تلویزیون بنشینید و استراحت کنید، اما جهان مکان مهیجی است و همیشه چیزهای جدید و هیجان‌انگیز برای یادگیری وجود دارد.

زمانی که دید شما نسبت به چیزهای جدیدی که برای یادگیری وجود دارد مثبت باشد و با اشتیاق به سمت آنها بروید فرزندانتان این اشتیاق یادگیری را می‌بینند و از آن الهام می گیرند.

به اشتراک گذاری چیزهایی که یاد گرفتید، می تواند به مکالمات جالبی بین شما و فرزندان‌تان هنگام شام خوردن تبدیل شود و از وظایف سنگین یک مادر تنها به یک مادر شاد تغییر کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان