تفسیر زبان بدن برای تشخیص دروغگویی

خط سلامت: زبان بدن می تواند قدرتمند باشد و اغلب برای آشکار کردن احساس یک فرد قابل اعتماد است. با این حال، ممکن است یک فرد بداند چگونه زبان بدن خود را به نفع خود دستکاری کند.

تفسیر زبان بدن برای تشخیص دروغگویی

آیا روانشناسان می توانند زبان بدن را بخوانند؟

به گزارش خط سلامت زبان غیرکلامی روشی قدرتمند است، در صورتی که همیشه با کلام شما مطابقت ندارد.

برخی از چیزهایی که روانشناسان به دنبال آن هستند وضعیت بدن ، دست ها، تماس چشمی ، حالات چهره و وضعیت دست ها و پاهای شماست.

زبان بدن افراد، در حقیقت نوعی از ارتباط غیر کلامی است که نقش مهمی در آغاز و حفظ تعاملات اجتماعی ایفا می کند.

 در تفسیر زبان بدن افراد، چشم ها یکی از مهم ترین اعضای بدن هستند. برخی افراد عقیده دارند، نوع تماس چشمی یک فرد، حاوی اطلاعات مفیدی در رابطه با احساسات و افکار اوست.

زبان بدن چشم ها 

حالات چهره، حرکات صورت و تماس چشمی همگی سرنخ هایی از زبان بدن هستند که به افراد کمک می کنند، احساسات و افکار طرف مقابل خود را درک کنند.

چشم ها یکی از مهم ترین اعضای بدن هستند که در ارتباطات غیرکلامی نقش دارند. کارشناسان اعلام کرده اند افراد، معمولا قبل از صحبت کردن با استفاده از کلمات، از چشمان خود برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده می کنند.

در نتیجه، توجه به میزان و کیفیت تماس چشمی یک فرد به درک احساست او کمک می کند. به عنوان مثال اگر کسی هنگام صحبت کردن به طرف مقابل خود نگاه نمی کند، نشان دهنده این است که به احتمال زیاد، علاقه ای به حرف های او ندارد.

پژوهش ها نشان داده است وقتی افراد کسی را که دوستش دارند می بینند یا در نتیجه انجام یک فعالیت سرگرم کننده، خوشحال می شوند؛ معمولا مردمک چشم هایشان گشاد می شود.

زبان بدن و دروغگویی

شناسایی افراد دروغگو، یکی از جالب ترین کاربرد های زبان بدن است.

افرادی که دروغ می گویند معمولاً لب ها را روی هم فشار می دهند و گردن خود را با دست می گیرند. همه این ها بیانگر تنش و اضطراب ناشی از دروغ گفتن است. مواردی مانند: تغییر وضعیت سر و جابجا کردن پاها در افراد دروغگو به چشم می خورد.

متخصصان می گویند: افراد دروغگو هنگام گفتگو با دیگران،معمولا به هم می ریزند به همین علت بیشتر از واژه هایی مانند ها،عه، ممم، می دانی، درسته، منظورم اینه استفاده می کنند.

دستگاه دروغ سنج چیست؟

یکی از شاخصه های شناخته شده برای تشخیص دروغ، دستگاه های دروغ سنج هستند. آزمایش پلی کرافت به این منظور از افراد گرفته می شود که نشان دهد الگو های دروغ فرد و علائم روانی او را چگونه می توان ارزیابی کرد.

آزمون دروغ سنجی، اگرچه در فیلم های جنایی و درام محبوب است اما هیچ مدرکی که نشان دهد نواسانات فیزیولوژیکی در افراد دروغگو وجود دارد؛ وجود ندارد.

شواهد نشان داده است افرادی که اختلالات روانپزشکی خاص مثل شخصیت ضد اجتماعی دارند، معمولا با خونسردی و بدون هیچ برانگیختگی دروغ می گویند؛ چنین سازوکاری کاربرد دستگاه دروغ سنجی را به چالش می کشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان