پول و درآمد بالا تضمین کننده سلامت روان است؟

خط سلامت: رابطه استرس با مسائل اقتصادی، یک رابطه پیچیده است. مشخص شده است پول و دغدغه های اقتصادی، در برخی موارد افزایش سلامت روان و گاهی اوقات افزایش استرس را به دنبال دارد.

پول و درآمد بالا تضمین کننده سلامت روان است؟

رابطه پول و سلامت روان ، یک رابطه پیچیده است. پول بر تصمیمات، سلامت جسمانی و حتی رفتارهای فرد تأثیر می گذارد و مانند یک شمشیر دولبه است.

به گزارش خط سلامت برخی تحقیقات نشان داده است استرس نتیجه مستقیم نگرانی های مالی است.

 رابطه پول و استرس

استرس در مورد امور مالی، بر جوامع خاصی مانند زنان سرپرست خانواده، افرادی کم درآمد و اقلیت ها، تأثیرات شدیدتری بجای گذارد.

مشخص شده است 65 درصد از زنان در مقایسه با 54 درصد از مردان، نسبت به مسائل مالی شخصی خود استرس دارند. هم چنین مشخص شده است زنان، جوانان، افراد کم درآمد و مجرد یا بیکار بیشترین استرس مالی را دارند.

سلامت روان و پول

پول و درآمد بالا تضمین کننده سلامت روان نیست.

رابطه پول و سلامت روان، یک رابطه پیچیده است. پول بر تصمیمات، سلامت جسمانی و حتی رفتارهای فرد تأثیر می گذارد و مانند یک شمشیر دولبه موجبات رفاه روانی و البته استرس و نگرانی فرد را فراهم می کند.

پول و تصمیمات

اگر سلامت روان شما تحت تأثیر پول منفی است، تنها نیستید. خواهید آموخت چگونه سلامت روان و پول بر رفاه تأثیر می گذارد. خواهید آموخت چگونه سلامت روان ما می تواند بر تصمیمات و روابط شما با پول تأثیر بگذارد اما راه هایی را نیز یاد خواهید گرفت که تاثیر پول بر سلامت روان خود را کاهش دهید.

پول چگونه بر سلامت روان تأثیر می گذارد؟

در برخی افراد مسائل مالی و دغدغه های اقتصادی، عوامل اصلی ایجاد کننده استرس محسوب می شود. استرس در مورد پول و مسائل مالی مشکلات روانی موجود را تشدید می کند؛ اما همچنین می تواند در ایجاد سایر شرایط سلامت روان، از روحیه گرفته تا بهبود درک و بیان هیجانات کمک کند. استرس مالی بر عزت نفس و اعتماد به  نفس تأثیر منفی می گذارد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان