فرمول خاص زندگی آرامبخش در آخر هفته ها + چرا 5 شنبه ها پر اضطراب ترین روز هفته است؟

چگونه استرس کار در تعطیلات آخر هفته را متوقف کنید؟

 فرمول خاص زندگی آرامبخش در آخر هفته ها +  چرا 5 شنبه ها پر اضطراب ترین   روز هفته است؟

چرا آخر هفته نمی توانم استراحت کنم؟

 برای برخی از افراد، ناتوانی در آرامش زمانی که از سر کار به خانه بازمی‌گردند، نشانه‌ای از فرسودگی شغلی یا استرس یا اضطراب ناشی از کار است .

علاوه بر این، گذراندن تعطیلات آخر هفته‌ که به سختی به دست آورده‌اید در ترس از بازگشت اجتناب‌ناپذیر به کار، به شما کمکی نمی‌کند تا انرژی خود را دوباره شارژ کنید.

چگونه استرس کار در تعطیلات آخر هفته را متوقف کنیم؟

در اینجا پنج نکته برای جلوگیری از اضطراب ناشی از کار و استفاده بهینه از تعطیلات آخر هفته آورده شده است.

ایمیل خود را چک نکنید در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که سرعت بالایی دارد در آن فناوری مرزهای بین خانه و زندگی کاری را محو کرده است. 

چشم انداز را حفظ کنید.

به اضطراب خود گوش دهید.

یک روتین ایجاد کنید. 

شنبه ها به خودتان پاداش دهید.

 آخر هفته ها و یک احساس وحشتناک

افراط در عادات غذایی نامنظم یا ناسالم در تعطیلات آخر هفته می تواند به طور قابل توجهی به احساس بی حالی کمک کند. خواه مصرف بیش از حد کافئین یا غذاهای ناسالم باشد، این انتخاب های غذایی می تواند بر سطح انرژی تأثیر بگذارد و احساس تنبلی را ایجاد کند. 

چرا آخر هفته گریه می کنم؟

برای برخی از افراد، 5 شنبه ها ممکن است باعث احساس غم و اندوه یا طلسم گریه شود. این احساسات می تواند ناشی از مجموعه ای از عوامل مانند پایان آخر هفته، پیش بینی مسئولیت ها و عوامل استرس زا در هفته آینده، کمبود اوقات فراغت یا تنهایی باشد .

چگونه از تعطیلات آخر هفته لذت ببرید؟

از تعطیلات آخر هفته برای بردن خانواده به تفریح استفاده کنید، یا به یک سفر یک روزه انفرادی برای پیاده روی، بازدید از باغ وحش یا دیدن یک بنای تاریخی بروید . وقتی هوا خوب است برای چیدن میوه از باغی دیدن کنید. روز را در یک شهربازی نزدیک بگذرانید. یک پیک نیک را اجرا کنید و آن را در یک زمین چمنزار، در کنار رودخانه یا دریاچه، یا در یک پارک زیبا بخورید.

چگونه در آخر هفته ها واقعا استراحت کنید؟

هر آخر هفته بخشی از زمان خود را به چیزی که از نظر روانی و یا از نظر جسمی درمانی باشد اختصاص دهید . این می تواند کاملا رایگان (مدیتیشن در خانه) یا یک درمان خاص (بازدید از آبگرم) باشد. حتی اگر در طول هفته زیاد ورزش نمی کنید یا یک کار چالش برانگیز فیزیکی انجام نمی دهید، این نکته کلیدی است.

علل اضطراب 5  شنبه شب

شما شروع می کنید به پروژه هایی که باید روی آنها کار کنید یا کارهایی که باید انجام دهید فکر کنید و این باعث ایجاد احساس اضطراب می شود . داشتن یک هفته پرمشغله در پیش رو حتی اگر مجبور نباشید کار کنید، دانستن اینکه در روزهای پیش رو کارهای زیادی برای انجام دارید، می تواند منجر به اضطراب در پنجشنبه شب شود.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان