این دسته از مواد غذایی موجب مرگ خاموش می شود

خط سلامت: قرار گرفتن بیشتر در معرض غذاهای فوق فرآوری شده (UPFs) به طور قانع کننده ای با مرگ و میر بیشتر مرتبط با بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2، و همچنین اختلالات اضطرابی و سایر بیماری های روانی مرتبط است.

این دسته از مواد غذایی موجب مرگ خاموش می شود

تنقلات مورد علاقه شما ممکن است به سلامت روان شما آسیب برساند.

به گزارش خط سلامت  درصد زیادی از غذاهای بسته بندی شده و آماده که قفسه های فروشگاه های مواد غذایی ما را سنگین می کند، دیگر واقعاً غذا نیستند. این بیشتر شبیه مواد شیمیایی دستکاری شده است که اتفاقاً بسیار خوش طعم هستند، بنابراین ما بیشتر از آن می خوریم.

غذاهای فوق فرآوری شده چیست؟

غذاهای فوق فرآوری شده (UPFs) معجون های صنعتی هستند که حاوی افزودنی هایی مانند نمک، شکر و روغن (اغلب به شکل چربی هیدروژنه) و همچنین طعم دهنده های مصنوعی، رنگ ها، شیرین کننده ها، تثبیت کننده ها، امولسیون کننده ها و نگهدارنده ها هستند.

غذاهای فوق فرآوری شده (UPFs) معمولاً از چندین روش پردازشی استفاده می کنند که ساختار شیمیایی آنها را تغییر می دهد. این باعث تغییر طعم، بافت و ظاهر غذا به چیزی می شود که در طبیعت یافت نمی شود.

نمونه هایی ازغذاهای فوق فرآوری شده (UPFs) ها عبارتند از: وعده های غذایی یخ زده، نوشابه ها، هات داگ و غذاهای سرد، اکثر فست فودها، کلوچه ها و کیک های بسته بندی شده و تنقلات شور. 

دانشمندان هنوز تمام مکانیسم‌هایی را که اثرات نامطلوب غذاهای فوق فرآوری شده (UPFs) را توضیح می‌دهند، کشف نکرده‌اند، اگرچه به نظر می‌رسد تغییرات در میکروبیوم روده و التهاب بدنی مرتبط در آن نقش داشته باشد. آنچه واضح است این است که غذاهای فوق فرآوری شده (UPFs) ها در صورت مصرف مکرر می توانند برای ما مضر باشند.

مطالعه نشان داد قرار گرفتن بیشتر در معرض غذاهای فوق فرآوری شده (UPFs) به طور قانع کننده ای با مرگ و میر بیشتر مرتبط با بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع 2، و همچنین اختلالات اضطرابی و سایر بیماری های روانی مرتبط است. محققان مطالعه ارتباط بیشتری بین مصرف غذاهای فوق فرآوری شده (UPFs) و خطر بالاتر مرگ و میر، افسردگی ، اضافه وزن، چاقی و اختلال در خواب یافتند.

 ما باید از خوردن این غذاها در سطوح فعلی خودداری کنیم. آنها ما را از نظر جسمی و روانی بیمار می کنند و خطر مرگ زودرس ما را افزایش می دهند.

پاکسازی از غذاهای فوق فرآوری شده (UPFs)

به عنوان یک قاعده، شما می خواهید مصرف غذاهای آماده، بسته بندی شده و فست فودها را به حداقل برسانید. اگر غذایی در طبیعت یافت نشود - مثلاً یک سیب زمینی پخته شده - احتمالاً فوق فرآوری شده است. در صورت امکان، سیب زمینی پخته را انتخاب کنید.

نکات دیگر:

مراقب غذاهای بسته بندی شده با لیست مواد تشکیل دهنده طولانی باشید. این یک نشانه مطمئن است که آنها غذاهای فوق فرآوری شده (UPFs) هستند.

سعی کنید از غذاهایی که حاوی موادی هستند که در آشپزخانه ذخیره نمی کنید، مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا، رنگ قرمز 40 یا روغن هیدروژنه یا نیمه هیدروژنه دوری کنید.

تا جایی که می توانید وعده های غذایی را در خانه آماده کنید و از غذاهای واقعی و کامل استفاده کنید.

اگر بیرون غذا می خورید یا از خواربارفروشی می خرید، به جای سرخ کردن، اقلامی را انتخاب کنید که پخته، آب پز، کبابی یا سرخ شده هستند.

هر جا که می خورید، روی غذاهای سالم و خوشمزه قدیمی تاکید کنید: میوه ها و سبزیجات. غلات و حبوبات؛ گوشت، مرغ، ماهی، غذاهای دریایی و تخم مرغ؛ شیر و ماست ساده؛ آجیل و دانه ها.برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان