چرا باید خانه های تان را نزدیک پارک بخرید؟

خط سلامت: پارک، جنگل و بطور کلی فضاهای سبز، سلامت روان کودک را تقویت می کند.

چرا باید خانه های تان را نزدیک پارک بخرید؟

پارک و جنگل، از جمله فضاهای مورد علاقه کودکان هستند. هیچ کس نمی تواند برقی که در چشمان کودک در نتیجه وعده رفتن به پارک دیده می شود را انکار کند.

به گزارش خط سلامت یک مطالعه جدید نشان می دهد کودک نوپایی که در نزدیکی پارک و جنگل زندگی می کند یا برای بازی به فضایی باز مانند حیاط می رود، کمتر دچار مشکلات عاطفی می شود.

پارک و جنگل چه تاثیری بر سلامت روان کودک دارد؟

پارک و جنگل تاثیرات مثبتی بر سلامت روان کودک دارند.

محققان دریافتند هر چه فضای سبز به محل زندگی کودک نزدیک تر باشد، علائم اضطراب و افسردگی در سنین 2 تا 5 سالگی کمتر خواهد بود.

نیسا تو گودمن- Nissa Towe-Goodman- محقق از موسسه رشد کودکان فرانک پورتر گراهام در دانشگاه کارولینای شمالی گفت: تحقیقات از شواهد موجود مبنی بر اینکه بودن در طبیعت برای بچه‌ها مفید است، پشتیبانی می‌کند. همچنین نشان می دهد سال های اولیه کودکی زمان بسیار مهمی برای قرار گرفتن در معرض فضاهای سبز است.

در یک مطالعه، محققان داده های بیش از 2100 کودک را در 199 شهرستان در 41 ایالت آمریکا بررسی کردند.

این تیم علائم افسردگی و اضطراب کودکان را - که بین 2 تا 11 سال داشتند - با داده هایی در مورد فاصله فضای سبز واقع در نزدیکی محل زندگی کودکان مقایسه کردند.

به گفته محققان، فضای سبز بیشتر به طور قابل توجهی با اضطراب و افسردگی کمتر در میان بچه‌های کوچک‌تر مرتبط است. این نتیجه فارغ از عوامل دیگر شامل: جنسیت کودک، تحصیلات والدین و کیفیت اجتماعی و اقتصادی محله آن ها بود.

با این حال، محققان هیچ ارتباط قابل توجهی بین فضای سبز و علائم سلامت روان در سنین 6 تا 11 سالگی، پس از شروع مدرسه کودکان پیدا نکردند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان