چه کودکانی نباید ملاتونین بخورند؟

خط سلامت: ملاتونین به طور کلی برای استفاده کوتاه مدت در بزرگسالان و نوجوانان بی خطر است. مطالعات کمتری برای ارزیابی اثرات استفاده طولانی مدت و ایمنی آن انجام شده است. همچنین مشخص نیست که آیا مکمل های ملاتونین برای کودکان بی خطر هستند یا خیر.

چه کودکانی نباید ملاتونین بخورند؟

ملاتونین هورمونی است که به طور طبیعی در مغز تولید می شود و با چرخه خواب و بیداری بدن مرتبط است.

به گزارش خط سلامت  ترشح طبیعی ملاتونین توسط تاریکی تحریک شده و با نور روز سرکوب می شود. همچنین به عنوان یک مکمل موجود است که می توانید به عنوان قرص یا آدامس جویدنی مصرف کنید. یک دوز کوچک مکمل ملاتونین می تواند بدن شما را تحریک کند تا ملاتونین تولید کند که باعث خواب آلودگی می شود و به شما کمک می کند به خواب بروید.

افراد بیشتری از تیم مراقبت های بهداشتی خود در مورد ملاتونین می پرسند و گزارش می دهند از آن استفاده می کنند، از جمله والدین که آن را به کودکان می دهند. آنچه باید در مورد استفاده از ملاتونین در کودکان و چگونگی  بهبود بهداشت خواب  بدون کمک مکمل بدانید را اینجا به شما می گوییم.

در ایالات متحده، ملاتونین بدون نسخه به عنوان یک مکمل غذایی در دسترس است. این با کشورهای دیگر، مانند بریتانیا، ژاپن و استرالیا، که ملاتونین به عنوان یک داروی تجویزی تنظیم می شود، متفاوت است.

تحقیقات نشان داده اند ملاتونین به طور کلی برای استفاده کوتاه مدت در بزرگسالان و نوجوانان بی خطر است. مطالعات کمتری برای ارزیابی اثرات استفاده طولانی مدت و ایمنی آن انجام شده است. همچنین مشخص نیست که آیا مکمل های ملاتونین برای کودکان بی خطر هستند یا خیر.

ملاتونین و عوارض جانبی آن

در حالی که ملاتونین می تواند به خواب کودکان کمک کند، اما آنها را خواب نگه نمی دارد. مشکل در به خواب رفتن یا خواب ماندن می تواند نشانه ای از وجود مشکل در بدن باشد، از جمله کمبود آهن که می‌تواند باعث بی قراری در هنگام خواب شود.  بزرگ شدن لوزه ها  یا آدنوئیدها هم می تواند منجر به خروپف یا آپنه انسدادی خواب شود.

برای کودکانی که کابوس می بینند، ملاتونین ممکن است رویاها را واضح تر کند و این  می تواند خواب را بدتر کند.به همین دلیل بسیار مهم است که با پزشک فرزندتان برای یافتن و درمان مسائلی که باعث اختلال خواب می شوند مشورت کنید.

ملاتونین ممکن است برای کودکان مبتلا به بیماری های عصبی مانند اختلال طیف اوتیسم یا  اختلال نقص توجه/بیش فعالی  (ADHD) توصیه شود و با ارزیابی و پیگیری معمول توسط تیم مراقبت بهداشتی آنها مدیریت می شود.

مصرف دوز زیاد ملاتونین می تواند باعث مشکلات گوارشی یا تحریک پذیری شود. دوز زیاد نیز می تواند بدن کودک را از تولید طبیعی ملاتونین برای خواب آلودگی او باز دارد.

بهداشت خواب کودک

استفاده از ملاتونین به عنوان یک کمک کوتاه مدت در نظر گرفته شده است. هنگامی که مشکلات خواب یک مشکل طولانی مدت برای کودکان است، ارزیابی  عادات خواب  و محیط می تواند علل این مسائل را شناسایی کند. بسیاری از اختلالات مربوط به خواب در کودکان را می توان با یک برنامه منظم خواب و شبانه برطرف کرد.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید برای بهداشت خواب خوب در نظر بگیرید :

استفاده از صفحه نمایش  و نگاه کردن به یک صفحه نور به پس زمینه به مغز می گوید که زمان بیداری و درگیر شدن است. تماشای تلویزیون، استفاده از تلفن یا تبلت یا انجام یک بازی ویدیویی قبل از خواب به مغز کودک شما اجازه نمی دهد تا آرام شود و برای خواب آماده شود. استفاده از صفحه نمایش را  30 دقیقه تا یک ساعت قبل از خواب  متوقف کنید  .

یک برنامه روتین داشته باشید.  یک برنامه منظم شبانه با زمان خواب مناسب سن می تواند به ترشح طبیعی ملاتونین کمک کند. حمام یا دوش گرفتن، مطالعه و استراحت آرام می تواند به تنظیم خواب کمک کند.

فضایی مناسب برای خواب ایجاد کنید.  یک اتاق تاریک و ساکت برای خواب ایده آل است. نورها باید کم باشند. تلفن‌ها یا دستگاه‌هایی را که می‌توانند صدا ایجاد کنند و خواب را مختل کنند، در اتاق دیگری قرار دهید.

 ساعت خواب را بین 8 تا 10 ساعت به عنوان هدف قرار دهید.  مشغله ها و تعهدات به راحتی می‌توانند بر برنامه خواب کودکان تأثیر بگذارند. سعی کنید برنامه خواب کودک تان را در طول هفته روی یک ریتم منظم بیداری - خواب ثابت نگه دارید.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان