جدیدترین راههای افزایش انرژی / خستگی های بهاری را دور بزنید

خط سلامت: اگر کمتر از 7 ساعت در شبانه روز بخوابید هر چقدر هم که به نظر پر انرژی به نظر برسید، کمبود خواب را به احتمال زیاد در طول روز احساس می کنید و تاثیر منفی بر احساس شما از نظر جسمی و روحی خواهد گذاشت.

جدیدترین راههای افزایش انرژی / خستگی های بهاری را دور بزنید

خواب کمتر از 7 ساعت در طول شبانه روز به بدن و سلامت روانی شما آسیب جدی وارد می کند.

به گزارش خط سلامت کم خوابی شایع ترین علت خستگی است. اما برخی مطالعات همچنین نشان داده اند خواب معمولی بیش از 9 ساعت در هر شب خطر ابتلا به چاقی، دیابت و سردرد را نیز افزایش می دهد. خطرات بالقوه درازمدت مرتبط با سلامتی که عبارتند از:

1) افزایش وزن

2) افسردگی

3) افزایش خطر تصادفات ناشی از عدم تمرکز

4) کاهش سیستم ایمنی

5) افزایش خطر دیابت و مشکلات قلبی

6) اختلال در تفکر  ، خلق و خو و حافظه

کم خوابی شایع ترین علت خستگی است. اما برخی مطالعات همچنین نشان داده اند خواب معمولی بیش از 9 ساعت در هر شب خطر ابتلا به چاقی، دیابت و سردرد را نیز افزایش می دهد. برای بیشتر بزرگسالان، خواب شاد بین 7 تا 8 ساعت در شب است. در حالت ایده آل شما می خواهید سعی کنید هر روز تقریباً در یک ساعت مشخص بخوابید و از خواب بیدار شوید.

اولین وعده غذایی خود را با دقت انتخاب کنید

اگر صبحانه معمولی شما شامل کلوچه، دونات، غلات یا هر چیز دیگری حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات باشد، سطح قند خون شما افزایش می یابد که تنها چند ساعت بعد می تواند احساسی را در شما ایجاد کند. که باعث نیاز شدیدی به چرت در بعد از ظهر می شود.

سعی کنید مطمئن شوید اولین وعده غذایی در روز به طور خاص مبتنی بر پروتئین باشد، مانند تخم مرغ یا املت، یا مثلاً یک ماست یونانی با انواع توت ها. پروتئین از نوسانات شدید در سطح قند خون محافظت می کند و شما را هوشیارتر می کند .

تحقیقات نشان داده است نوشیدن 1 تا 2 فنجان قهوه سیاه در روز خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد و به کاهش سطح التهاب کمک می کند و همچنین انرژی بیشتری برای کمک به ما در طول روز به ما می دهد. 

بیشتر آب بنوشید

کم آبی بدن منجر به خستگی می شود و بسیاری از مردم در طول روز آب کافی نمی نوشند با در دست داشتن یک بطری آب، میزان مصرف خود را افزایش دهید و قبل از هر وعده غذایی یک لیوان پر آب بنوشید یکی دیگر از ترفندهای سریع برای برداشتن فوری، دوش گرفتن مختصر است. شستن صورت یا حتی شستن دست ها در آب سرد می تواند احساس بیداری بیشتری به شما بدهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان