3 راه برای داشتن استراحت فعال

خط سلامت: استراحت کردن، پس از انجام بخشی از وظایف روزمره منجر به بهبود عملکرد و کسب نتایج مثبت می شود.

 3 راه برای داشتن استراحت فعال

استراحت کردن برای افراد مختلف، معانی متفاوتی دارد. برخی افراد ترجیح می دهد برای استراحت نیمروزی، مقابل تلویزیون دراز بکشند و چرت بزنند.

به گزارش خط سلامت پژوش ها نشان داده است  دراز کشیدن مقابل تلویزیون یا وقت گذرانی گاه و بی گاه در صفحات مجازی، گزینه های مناسبی برای استراحت نیستند، چرا که منجر به تقویت انرژی نمی شوند.

استراحت کردن با بهترین روش

استراحت و کار متضاد یکدیگر نیستند، بلکه مکمل یکدیگرند. رشد واقعی زمانی اتفاق می افتد که یک فرد بتواند بین کار و استراحت تعادل برقرار کند.

خواب کافی شبانه و چرت های 20 دقیقه ای به تقویت انرژی و رفع خستگی کمک می کنند. اما وقتی صحبت از استراحت در روز به میان می‌آید، بهترین نوع استراحت، استراحت فعال است.

استراحت فعال چیست؟

ورزش، گنجاندن سرگرمی به برنامه های روزانه و پیاده روی از شناخته شده ترین اشکال استراحت فعال هستند.

این موارد در حقیقت باتری های ذهنی و فیزیکی را به طور موثرتری شارژ می کنند و به تقویت استقامت و انعطاف پذیری کمک می کنند.

استراحت را با کار روزانه خود ادغام کنید

ورزشکاران با ترکیب تمرینات فشرده و ریکاوری بهترین نتایج را کسب می کنند. به همین ترتیب، افراد باید دوره‌هایی از کار عمیق و بدون حواس‌پرتی را در کنار دوره‌هایی از استراحت عمدی قرار دهند. بنابراین برنامه‌ای طراحی کنید که به شما امکان می‌دهد چهار یا پنج ساعت در روز تمرکز کنید و سپس برای خود زمان استراحت اختصاص دهید.

استراحت اجتماعی را تمرین کنید

وظایف روزانه خود را زود شروع کنید و پس از اتمام کار با یک همکار برای پیاده روی ملاقات کنید یا برای نوشیدن یک فنجان چای با شریک زندگی خود برنامه ریزی کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان