این 3 خوردنی را انتخاب کنید بی رمق و کم انرژی می شوید

خط سلامت: رژیم غذایی سالم و عاری از مواد غذایی مضر، باعث می شود انرژی لازم برای انجام کارهای مختف را داشته باشید و احساس بی رمقی نکنید.

این 3 خوردنی را انتخاب کنید بی رمق و کم انرژی می شوید

 بعضی مواد غذایی منجر به افزایش اضطراب و کاهش سلامت روان می شود، رعایت رژیم غذایی سالم ضرورت دارد.

رژیم غذایی و سلامت روان

به گزارش خط سلامت رژیم غذایی یکی از عناصر اصلی تعیین کننده کیفیت زندگی است که به خوبی می تواند، سلامت روان را تحت تاثیر قرار دهد.

برخی مواد غذایی باعث افزایش اضطراب و افسردگی در کسانی که در شرایط پرتنش هستند می شود. برخی از بدترین مواد غذایی برای سلامت روان، عبارت است از:

 محصولات بدون قند

وجود شکر در رژیم غذایی، برای ما مضر است. امروزه بسیاری از شرکت ها، نسخه های بدون قند محصولات خود را به بازار عرضه می کنند. شرکت های مواد غذایی، از آسپارتام که یک شیرین کننده مصنوعی است و با اضطراب و افسردگی مرتبط است، استفاده می کنند، بنابراین استفاده از موادغذایی بدون قند مانند نوشابه های رژیمی جای بحث دارد.

 قهوه

وجود کافئین در رژیم غذایی امری رایج است. کافئین موجود در قهوه می‌تواند باعث احساس پریشانی شود. سعی کنید از قهوه بدون کافئین استفاده کنید یا قهوه را با چای که کافئین کمتری دارد؛ جایگزین کنید.

اگر دوست دارید قهوه را به عنوان بخشی از رژیم غذایی بنوشید، سعی کنید مصرف آن را فقط به صبح محدود کنید، زیرا کافئین روی الگوی خواب شما تأثیر می گذارد و برنامه خواب شما را مختل می کند.

نوشابه های انرژی زا

گنجاندن نوشابه های انرژی زا در رژیم غذایی، راهی است که برخی از افراد برای مقابله با خستگی از آن استفاده می کنند. نوشیدنی ها انرژی زا در برخی افراد، باعث ایجاد ریتم نامنظم قلب، اضطراب و مشکلات خواب می شوند.

این نوشیدنی ها دارای سطوح بسیار بالایی از کافئین، شکر و شیرین کننده های مصنوعی هستند.

نوشیدن آب و خوردن میوه راه بهتری برای تامین انرژی طبیعی بدن است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان