کیوی بخورید شما را شاد می کند + فرمول استفاده

خط سلامت: تغذیه عامل مهمی در ایجاد احساس شادی و شادابی است. خوردن برخی میوه‌ها به طور چشمگیری باعث بهبود خلق و خو می شود.

کیوی بخورید شما را شاد می کند + فرمول استفاده

میوه ها سرشار از ویتامین هستند و به طور مستقیم در سلامتی و احساس شادی نقش دارند.

به گزارش خط سلامت میوه‌ها نقش مهمی در بهبود سلامت روان و شادابی دارند. با خوردن میوه‌هایی مانند کیوی زندگی شادتری را تجربه می کنید. مطالعاتی در این زمینه وجود دارد که نشان می دهد چگونه برخی میوه‌ها به ویژه کیوی بر سلامتی روان تاثیر چشمگیری دارند.

تاثیر کیوی بر سلامت روان

محققان دریافتند کیوی به سرعت خلق و خو را بهبود می بخشد و اثرات آن تنها در چهار روز قابل ملاحظه است. این تحقیق شامل یک مداخله ۸ هفته ای با ۱۵۵ بزرگسال با سطوح پایین ویتامین C بود که اثرات مکمل های ویتامین C، دارونما و کیوی را با هم مقایسه کردند.

شرکت کنندگان این تحقیق روزانه یک مکمل ویتامین C، دارونما یا دو عدد کیوی مصرف کردند. سپس با استفاده از نظرسنجی‌، سرزندگی، خلق و خو، شکوفایی، کیفیت خواب، کمیت خواب و فعالیت بدنی خود را گزارش کردند.

محققان دریافتند کیوی باعث بهبود سرزندگی و خلق و خوی افراد در عرض چهار روز شد و در حدود ۱۴ تا ۱۶ روز به اوج خود رسید. از سوی دیگر، مکمل ویتامین C تا روز دوازدهم به میزان اندکی خلق و خو را بهبود بخشید.

این تحقیق علاوه بر فواید سریع کیوی را بر سلامت روان، نشان می دهد غذاهای کاملی مانند کیوی از مکمل های ویتامین C پیشی می گیرند.

ارتباط ویتامین C و شادابی

مصرف ویتامین C با بهبود خلق و خو، سرزندگی و کاهش افسردگی مرتبط است، در حالی که کمبود ویتامین C با افسردگی و اختلالات شناختی مرتبط است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان