فیلم/ روانشناسان نقشه مغز افراد احساساتی را ترسیم کردند + جزئیات باور نکردنی را ببینید

خط سلامت: خشم یکی از احساسات مهم انسان ها است که در روابط آنها تاثیر زیادی را بر جا می گذارد. احساسات ما نیروی محرکه بسیاری از رفتارهای ما هستند: مفید و غیر مفید.مغز ما به دنبال تهدید یا پاداش است، در صورت شناسایی، منطقه احساسی مغز از طریق انتشار پیام های شیمیایی به ما هشدار می دهد.

فیلم/ روانشناسان نقشه مغز افراد احساساتی را ترسیم کردند + جزئیات باور نکردنی را ببینید

خشم و ترس و دیگر هیجانات چگونه تجربه می شوند؟ احساسات ما از از این پیام های شیمیایی نشات می گیرد که از مغز ما به سراسر بدن می رود.در مواقع خطر ، مغز ما هورمون‌های استرس آدرنالین و کورتیزول را ترشح می‌کند ،که ما را برای واکنش جنگ یا گریز آماده می‌کند،زمانی که چیزی مفید را تشخیص می‌دهیم یا تجربه می‌کنیم، 

مثلاً کسی که کاری خوب برای شما انجام می‌دهد،مغز ما دوپامین ، اکسی توسین یا سروتونین ترشح می‌کند.  مواد شیمیایی که به ما احساس خوبی می دهند.گاهی اوقات واکنش های مغز احساس آنقدر قوی است که بر رفتارهای ما تسلط پیدا می کند.و ما در لحظه قادر به فکر کردن منطقی نیستیم: احساسات ما مغز ما را می ربایند در حالی که بسیاری از پاسخ های احساسی ما به صورت ناخودآگاه اتفاق می افتند، تفکر ما می تواند بر احساسات ما تأثیر بگذارد.

در این جا ما می توانیم احساسات مان را با تفکر آگاهانه مدیریت کنیم. احساسات ما نقش پرررنگی را در آنچه که در جهان تجربه می کنیم دارد.درک و تنظیم احساسات خود از طریق افکار و رفتارهایمان ،می تواند به ما کمک کند تا کنترل بیشتری بر مغز خود داشته باشیم و به اهداف خود برسیم. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان