خستگی ها را کاهش دهید/ روانشناسان فرمول دادند

خط سلامت: بیدار شدن در اول صبح برای اغلب افراد کار سختی است، اما نحوه بیدار شدن تاثیر زیادی روی خلق و خو فرد در طول روز دارد.

خستگی ها را کاهش دهید/ روانشناسان فرمول دادند

بیدار شدن هنگام صبح قوانین خاصی دارد. رعایت این قوانین بر روحیه تان تاثیر می گذارد.

به گزارش خط سلامت افراد با رعایت 5 عادت مفید هنگام بیدار شدن می توانند انرژی بیشتری داشته و روز بهتری را آغاز کنند. 

شروع صبح با چرت زدن، نخوردن صبحانه، چک کردن وسواس گونه تلفن، عجله کردن، یا ماندن در منفی بافی مغز را برای استرس، نا امیدی و عدم بهره وری آماده می کند.

چرت زدن 

چرت زدن مکرر کیفیت خواب مورد نیاز برای بدن را کاهش می دهد. 10 تا 15 دقیقه چرت زدن، بدن را فریب می دهد و از این روند طبیعی بیدار شدن تدریجی جلوگیری می کند. 

دکتر مایکل بروس-Michael Bruce-، روانشناس بالینی و متخصص خواب توضیح می دهد بدن تقریباً دو ساعت قبل از اینکه زنگ هشدار به صدا درآید، شروع به آماده شدن برای بیدار شدن می کند. چرت زدن آمادگی بدن را به هم می ریزد. 

از+خواب+بیدارشدن

برای ترک این عادت رایج بهتر است ساعتی که برای بیدار شدن کوک می کنند را دور تر از رختخواب بگذارند تا برای خاموش کردن آن بلند شوند. 

صبحانه

صبحانه حیاتی ترین وعده غذایی روز است. پس از 6 تا 8 ساعت ناشتا بودن در طول شب، خوردن غذاهای مقوی قند خون را به سطوح پر انرژی می رساند تا بتوانند تمرکز کنند.

متخصصان تغذیه می گویند افرادی که صبحانه می خورند، تمرکز ذهنی بیشتری نسبت به افرادی که ناشتا هستند دارند. یک مطالعه نشان داد افرادی که صبحانه می خورند 17 تا 20 درصد در تست های شناختی نمره بیشتری می گیرند.

عدم استفاده از تلفن

قرار گرفتن در معرض تلفن همراه هنگام بیدار شدن، پاسخ های استرس بدن را فعال می کند. برای مهار این تکانه، لازم است تلفن را در خارج از اتاق خواب شبانه شارژ شود. ایجاد فواصل زمانی بدون دستگاه، اولین چیزی است که انرژی را افزایش می دهد و تمرکز را بیشتر می کند.

 عجله نکردن

متخصصان تمرکز حواس اغلب کاهش سرعت صبحگاهی را تشویق می کنند.

 عدم منفی بافی

وارد شدن به چرخه‌ های خودگویی منفی در اول صبح بسیار مضر است. علم مغز نشان می دهد منفی بافی ذهن را برای ثبت ناامیدی ها و استرس های روزانه بیشتر آماده می کنند. مقابله فعال با این حلقه های نشخوار فکری منفی با مثبت اندیشی، قدردانی و خوش بینی عمدی،ذهن افراد را دگرگون می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان