دریچه امید برای درمان یک بیماری ترسناک /دانشمندان سرنخ ها را پیدا کردند

خط سلامت: سروتونین با کاهش حافظه در پیشرفت آلزایمر اولیه مرتبط است.

دریچه امید برای درمان یک بیماری ترسناک /دانشمندان سرنخ ها را پیدا کردند

سروتونین، ماده شیمیایی مغز است که با "شادی" مرتبط است.

به گزارش خط سلامت محققان یک ارتباط بالقوه بین سطوح پایین سروتونین، ماده شیمیایی "شادی" و اختلال شناختی خفیف (MCI) کشف کردند که می تواند درک ما از بیماری آلزایمر (AD) را ارتقا دهد.

سروتونین و حافظه

مطالعه آنها نشان می دهد افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف (MCI) به طور قابل توجهی سطوح ناقل سروتونین را کاهش داده اند، عاملی که ممکن است به مشکلات حافظه و بیماری آلزایمر (AD) کمک کند. این یافته راه‌های جدیدی را برای درمان ارائه می‌کند، زیرا سطح سروتونین می‌تواند به هدفی برای مداخله زودهنگام برای کند کردن یا توقف پیشرفت بیماری تبدیل شود.

افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف (MCI) در مقایسه با افراد سالم تا 25 درصد سطوح کمتری از ناقل سروتونین را در مناطق خاص مغز نشان دادند.

محققان پیشنهاد می کنند هدف قرار دادن سطح سروتونین نه تنها ممکن است کمبود حافظه را بهبود بخشد، بلکه می تواند علائم افسردگی را نیز کاهش دهد و یک استراتژی بالقوه برای کند کردن پیشرفت AD ارائه دهد.

محققان جانز هاپکینز با مقایسه اسکن PET از بیش از 90 بزرگسال با و بدون اختلال شناختی خفیف (MCI) می گویند که سطوح نسبتاً پایین تر ماده شیمیایی به اصطلاح "شادی"، سروتونین، در بخش هایی از مغز افراد مبتلا به  اختلال شناختی خفیف (MCI) ممکن است نقش مهمی در آلزایمر (AD) ایفا کند.

این یافته ها نشان می دهد تغییرات قابل اندازه گیری در مغز در افراد مبتلا به مشکلات حافظه خفیف مدت ها قبل از تشخیص آلزایمر اتفاق می افتد.

محققان می گویند افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف (MCI) ممکن است به طور نامحدود در این مرحله بمانند، یا به اشکال شدیدتر نقص های شناختی پیشرفت کنند که به جستجوی نشانگرهای پیش بینی کننده و مداخلات احتمالی پیشگیری اولیه فوریت می بخشد.

آلزایمر  و سروتونین

این مطالعه نشان می‌دهد افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف، ناقل سروتونین را از دست داده‌اند.

دکتر گوئن اسمیت- Gwenn Smith - استاد روانپزشکی و علوم رفتاری در دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز می‌گوید: این اندازه‌گیری که منعکس‌کننده انحطاط سروتونین است، با مشکلات حافظه مرتبط است.

علائم اختلال شناختی خفیف (MCI)  شامل فراموشی مکرر رویدادهای اخیر، مشکل در یافتن کلمه و از دست دادن حس بویایی است.

محققان می گویند: افراد مبتلا به  اختلال شناختی خفیف (MCI) ممکن است به طور نامحدود در این مرحله بمانند، یا به اشکال شدیدتر نقص های شناختی پیشرفت کنند، که به جستجوی نشانگرهای پیش بینی کننده و مداخلات احتمالی پیشگیری اولیه فوریت می بخشد.

محققان هشدار دادند مطالعه آنها ارتباط بین سطوح پایین تر انتقال دهنده سروتونین و مشکلات حافظه در اختلال شناختی خفیف (MCI) را نشان داد.

دکتر گوئن اسمیت می دهد سطوح ناقل سروتونین پایین تر در مناطق قشر، لیمبیک و زیر قشری مغز در افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف (MCI) ، مناطقی که به طور خاص مسئول عملکرد اجرایی، احساسات و حافظه هستند، یافت شد.

دکتر گوئن اسمیت می‌گوید: همبستگی بین انتقال‌دهنده‌های پایین‌تر سروتونین و مشکلات حافظه در اختلال شناختی خفیف (MCI) مهم است، زیرا ممکن است یک ماده شیمیایی مغز را شناسایی کرده باشیم که می‌توانیم با خیال راحت هدف قرار دهیم و نقص‌های شناختی و به طور بالقوه علائم افسردگی را بهبود بخشیم.

اگر بتوانیم نشان دهیم که از دست دادن سروتونین در طول زمان به طور مستقیم در انتقال از اختلال شناختی خفیف (MCI) به آلزایمر دخیل است، داروهای ضد افسردگی اخیراً ممکن است راهی موثر برای بهبود کمبود حافظه و علائم افسردگی باشد و بنابراین، ممکن است راهی قدرتمند برای کاهش پیشرفت بیماری باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان