این ویتامین محافظ سلامت روان است+ اضطراب را کم کنید

خط سلامت: اضطراب شما در بالاترین حد خود قرار دارد؟ برای کاهش استرس و کاهش اضطراب با تغذیه از سلامت مغز خود حمایت کنید.

این ویتامین محافظ سلامت روان است+ اضطراب را کم کنید

اضطراب هم از نظر جسمی و هم از نظر عاطفی طاقت فرسا است.

 به گزار ش خط سلامت احتمالاً تمام توصیه‌های معمول سلامتی برای کمک به اضطراب مانند ورزش، ورود به طبیعت، تمرکز حواس و کار تنفسی را شنیده‌اید. آیا به بررسی کمبود مواد مغذی نیز فکر کرده اید؟ آیا ممکن است ناشی از کمبود ویتامین B12 باشد ؟ آیا ویتامین B12 به اضطراب کمک می کند؟

ویتامین B12 و مشکلات روانشناختی

علائم روانشناختی کمبود ویتامین B12 در ما رخنه می کند و بنابراین توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته می شود. اما مضطرب هستید، گاهی گیج هستید، به خاطر آوردن چیزها برایتان دشوارتر است، عصبانی تر یا ضعیف تر هستید و بیشتر از گذشته عصبی می شوید.

ویتامینB12

ویتامین B12 و  سیستم عصبی

اگر باید با اضطراب یا موقعیت های استرس زا مزمن مقابله کنید، به ویتامین B12 بیش از حد معمول نیاز دارید. این موقعیت‌ها می‌توانند استرس روحی یا جسمی بالا مانند اضطراب اجتماعی، فوبیا، ضرب‌الاجل‌های مهم، قطع رابطه یا امتحانات باشند.

موقعیت‌های زندگی که به شما استرس می‌دهند و اضطراب را افزایش می‌دهند، می‌توانند احساسات منفی قوی و طولانی‌مدتی مانند عملکرد کاری، فرزندپروری، مراقبت، روابط آزاردهنده، قلدری، نگرانی‌های مالی، غم و اندوه، از دست دادن، تغییر و مشکلات در محل کار را تحریک کنند.

کارشناسان می گویند تا 40 درصد از ما ممکن است سطوح بسیار پایین B12 داشته باشیم.  ویتامین B12 یک ویتامین B حیاتی است.

برای سلامت بافت عصبی، عملکرد مغز و تولید گلبول های قرمز ضروری است. کوبالامین نام دیگر ویتامین B12 است.

زمانی که سطح ویتامین B12 بسیار کم شود، دچار کمبود می شوید. احساس استرس و اضطراب تقاضا برای مواد مغذی را افزایش می دهد و می تواند به این معنی باشد سطح ویتامین B12  شما پایین می آید.

در ایالات متحده و بریتانیا، تقریبا6% بزرگسالان 60 ساله یا کمتر دچار کمبود ویتامین B12 هستند. این میزان در افراد بالای 60 سال به 20 درصد می رسد.

ویتامین B12 برای حفظ عملکرد سالم مغز و ارتقای خلق و خوی مثبت کاملا ضروری است. جالب توجه است که B12 بزرگترین و پیچیده ترین ویتامین در بین تمام ویتامین ها است . این ماده مغذی چشمگیر نقش های زیادی در مغز و سیستم عصبی دارد که شامل:

کاهش استرس و اضطراب برای متعادل کردن خلق و خو

سلامت روانی

کمک به رشد و تکامل نرمال عصبی

بهبود ارتباط بین سلول های عصبی

بهبود عملکرد آدرنال پایدار

تامین انرژی عاطفی و ذهنی

کمک به توانایی تمرکز

تقویت عملکرد حافظه

همانطور که می توانید تصور کنید سیستم عصبی برای عملکرد صحیح به داشتن B12 کافی متکی است. این همچنین به این معنی است که برعکس، کمبود B12 می تواند باعث ایجاد مشکلات عمده در اضطراب و خلق و خو شود.

نقش ویتامین های B در مدیریت سلامت روان به خوبی شناخته نشده است، اما تحقیقات علمی زیادی وجود دارد که نشان می دهد ویتامین B12 برای کمک به اضطراب، افسردگی و استرس بسیار مهم هستند.

مطالعات نشان داده اند سطح ویتامین B12 شما نقش مهمی در اضطراب و افسردگی شما دارد .

داده ها ثابت کرده اند سطح ویتامین B12 در بیش از 50 درصد از بیماران مبتلا به افسردگی- اضطراب پایین بود و دریافت مکمل ویتامین B12 در کاهش علائم مؤثر بود.

دلایلی وجود دارد که چرا در مضطرب یا موقعیت های استرس زا از ویتامین B12 بیشتری استفاده می کنید:

 جذب ویتامین B12 در مواقعی که مضطرب یا استرس دارید تحت تأثیر قرار می گیرد زیرا انرژی را از اندام های گوارشی خود دور می کنید، اسیدیته معده تغییر می کند و جذب تحت تأثیر قرار می گیرد.

ویتامین B12 برای تولید سریع انتقال دهنده های عصبی و هورمون ها در زمانی که افکار دائماً در حال چرخش و احساسات قوی هستید مصرف می شود. تولید هورمون هایی مانند سروتونین، آدرنالین و نورآدرنالین، به طور خاص مصرف ویتامین B12 را توسط مغز و بدن افزایش می دهد بنابراین نه تنها به اندازه معمول تولید نمی کنید، بلکه به سرعت از آن استفاده می کنید. ضعیف می شوید و این منجر به اختلالاتی در مغز و سیستم عصبی می شود.

درمان آن نسبتاً ساده است، اما اگر کنترل نشود، منجر به خلق و خو ضعیف، اضطراب و مشکلات شناختی می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان