کم خوابی دو مشکل روانی برای تان ایجاد می کند / چند ساعت باید بخوابید

خط سلامت: خواب کم یا بد خوابیدن به شدت بر خلق و خو و سلامت روان تأثیر می گذارد. خواب کم باعث افزایش اضطراب می شود.

کم خوابی دو مشکل روانی برای تان ایجاد می کند / چند ساعت باید بخوابید

خواب کم ، نخوابیدن و یا تکه تکه شدن خواب منجر به مشکلات عاطفی می شود.

به گزارش خط سلامت خواب کم یکی از دلایل مهم افسردگی و اضطراب است. داشتن خواب کافی برای سلامت روان بسیار مهم است. بزرگسالان بالای ۱۸ سال به حداقل 7 ساعت خواب در شب نیاز دارند. مطالعات نشان داده‌اند خواب کم با افزایش خطر چاقی، بیماری قلبی و زوال عقل و همچنین اختلالات خلقی مرتبط است.

خواب کم چه تاثیری دارد؟

مطالعات نشان می دهد افرادی که خواب کم دارند و کیفیت خواب پایینی دارند، بیشتر احساس استرس، عصبانیت، غم و خستگی ذهنی می کنند.

تاثیر خواب کم بر جسم

از دست دادن خواب بر مدار عصبی درگیر در تجربه لذت یا احساسات مثبت تأثیر می‌گذارد و ارتباطات بین مراکز عاطفی مغز و قشر جلوی مغز ما که به ما کمک می‌کند واکنش‌های عاطفی خود را به درستی کنترل کنیم را مختل می کند.

خواب عمیق یکی از بهترین نشانگرهای کیفیت خواب در نظر گرفته می شود، زیرا فرد برای رسیدن به آن باید خواب بدون وقفه داشته باشد. از آنجا که هر چرخه خواب تقریباً ۹۰ دقیقه طول می کشد، بزرگسالان به 7تا 8 ساعت خواب بدون وقفه برای رسیدن به خواب خوب نیاز دارند.

 تاثیر خواب کم بر روان

خواب کم علائم اضطراب و افسردگی را بدتر می کند. دوره‌های طولانی خواب کم منجر به علائم شدید افسردگی یا اضطراب می‌شود. خواب کم بر افرادی که قبلاً افسرده هستند یا خطر ژنتیکی افسردگی دارند تأثیر بیشتری می گذارد.

به گفته محققان خواب را باید در اولویت زندگی قرار داد، زیرا خواب کم یا بی خوابی، جسم و روان را با مشکلات جدی روبرو می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان