2 کاری که در فضای مجازی اگر انجام دهید باخته اید

خط سلامت: چه به زندگی شگفت‌انگیز افراد مشهور حسادت کنید و چه کسی را قضاوت کنید که کمتر از شما «لایک» دریافت می‌کند، مقایسه اجتماعی باعث بدبختی واقعی و شادی کاذب می‌شود.

2 کاری که در فضای مجازی اگر انجام دهید باخته اید

یک عامل خطر برای افسردگی و اضطراب

به گزارش خط سلامت طبق یک متاآنالیز، مقایسه اجتماعی یک عامل خطر بزرگ برای افسردگی و اضطراب است. یک مطالعه نشان داد مقایسه‌های اجتماعی منفی مکرر در فیسبوک با افزایش نشخوار فکری مرتبط است. این منطقی است زیرا مقایسه خود با دیگران می تواند شعله های نشخوار فکری را شعله ور کند.

از خود بپرسید: آیا در مقایسه اجتماعی شرکت می کنید؟ اگر چنین است، آیا اغلب با همان افراد است؟

اخبار منفی

افرادی را که اخبار منفی ارسال می کنند موجب نشخوار فکری می شوند بنابراین آن ها را بلاک کنید تا بتوانید رسانه های اجتماعی را به مکانی شادتر تبدیل کنید. می توانید اخبار خود را از جای دیگری دریافت کنید و افرادی را که خود را با آن‌ها مقایسه می‌کنید، مانند افراد مشهور یا آن مادر همیشه عالی بلاک کنید. دست از شکنجه خود بردارید! اجازه دهید محتواهای انتخابی برای شما شادی بیاورد، نه درد. آماده کردن خود برای این موفقیت نوعی عشق به خود است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان