مشکلات روانی زنان پس از سقط جنین

خط سلامت: 20 درصد از زنان باردار دچار سقط جنین می شوند که به لحاظ روانی برای آنان مخاطراتی را ایجاد می کند.

مشکلات روانی زنان پس از سقط جنین

به گزارش خط سلامت سقط جنین برای یک زن یا خانواده اش می تواند ویرانگر باشد و افراد زیادی دوست ندارند در مورد آن صحبت کنند، اما تجربه سقط جنین داشته اید، بدانید که تنها نیستید.

سقط جنین به دلایل زیاد علمی اتفاق می افتد

دکتر دانیلا کاروسی، مدیر جراحی زنان و زایمان در بیمارستان بریگام و زنان در بوستون، می گوید: متداول ترین چیزی که می شنویم و مطمئناً نادرست ترین است ، آن است که زنان سقط جنین را به عدم مراقبت از خود مرتبط می دانند. بسیاری از سقط جنین ها به دلیل ناهنجاری های ژنتیکی یا نتیجه سایر شرایط سلامتی است که بر سیستم تولید مثل تأثیر می گذارد. همچنین، مهم است به یاد داشته باشید سقط جنین به این معنا نیست که هرگز دیگر نمی توان باردار شد. حدود 90 درصد از زنانی که سقط جنین دارند دوباره باردار می شوند و بچه های سالمی دارند .

ترس از سقط جنین

این فکر که سقط جنین ناشی از بلند کردن اجسام سنگین و استرس است یکی از فکرهای نادرست است که باعث ایجاد ترس در زنان باردار می شود.

اهمیت توجه به سلامت روان در این دوره برای زنان باردار اگر چه باید مورد توجه قرار داشته باشد ولی باعث جلوگیری از سقط جنین نمی شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان