این سندرم بخاطر دردهای روانی پیدا می شود

خط سلامت: بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر ممکن است به میزان قابل توجهی از اضطراب، افسردگی و افکار خودکشی رنج ببرند.

این سندرم بخاطر دردهای روانی پیدا می شود

به گزارش خط سلامت مطالعه ارتباط بین سندرم روده تحریک پذیر و افزایش خطر ابتلا به اختلالات سلامت روان از جمله اضطراب ، افسردگی و افکار خودکشی را نشان می دهد. محققان می گویند شناسایی و درمان بیماری های روانی در مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر کیفیت زندگی مبتلایان را بهبود می بخشد.

سندرم روده تحریک پذیر و چالش های روانی

تحقیقات جدید دانشکده پزشکی دانشگاه میسوری ارتباطی بین سندرم روده تحریک پذیر (IBS) و چالش های سلامت روانی مانند اضطراب ، افسردگی و افکار خودکشی را نشان داده است.

این تحقیق نیاز به متخصصان سلامت را برای ارزیابی و درمان بیماری‌های روانپزشکی مرتبط در بیماران سندرم روده تحریک پذیر برای بهبود سلامت کلی و کیفیت زندگی آنها برجسته می‌کند.

مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر

سندرم روده تحریک پذیر یک اختلال مزمن معده و روده است که تا 15 درصد از جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهد. باعث گرفتگی، درد شکم، نفخ، گاز و اسهال می شود. این مطالعه بیش از یک میلیون و 200 هزار فرد را که به علت سندرم روده تحریک بستری شده بودند در یک دوره سه ساله بررسی کرد و نشان داد بیش از 38 درصد اضطراب و بیش از 27 درصد افسردگی داشتند.

هر دو رقم دو برابر میزان اضطراب و افسردگی در افراد بدون سندرم روده تحریک پذیر بود. شیوع مشکلات روانپزشکی از جمله اضطراب ، افسردگی ، اختلال دوقطبی، تفکر خودکشی و اختلالات خوردن در بیماران سندرم روده تحریک پذیر در مقایسه با جمعیت بزرگسالان به طور قابل توجهی بالاتر بود.

سندرم روده تحریک پذیر یک اختلال مزمن معده و روده است که تا 15 درصد از جمعیت را تحت تأثیر قرار می دهد.

سندرم روده تحریک پذیر و محور مغز

زاهد اعجاز ترار، استادیار پزشکی بالینی، گفت: یک توضیح احتمالی به اصطلاح محور مغز-روده است. ما مدت‌ها گمان می‌کردیم که اختلال عملکرد محور مغز- روده دو طرفه است، به طوری که علائم سندرم روده تحریک پذیر بر اضطراب و افسردگی ت أثیر می‌گذارد و از سوی دیگر، عوامل روان‌پزشکی باعث علائم سندرم روده تحریک پذیر می‌شوند. متخصصان پزشکی باید هر دو انتهای محور را درمان کنند.

سندرم روده تحریک پذیر و استرس

اختلالات روانپزشکی درمان نشده در بین بیماران سندرم روده تحریک پذیر همچنین فشار بیشتری را بر سیستم مراقبت های بهداشتی از طریق افزایش دفعات پذیرش در بیمارستان و اقامت طولانی تر وارد می کند. بیماری‌های مزمن مانند سندرم روده تحریک پذیر نیز با استرس ، اختلالات کاری و بار اقتصادی مرتبط با بیماران و خانواده‌های شان مرتبط هستند.

دکتر یزاز غوری، نویسنده ارشد، استادیار پزشکی بالینی و گوارش، گفت: اغلب به بیمارانم که مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر هستند، می گویم که اگر هر نوع استرس روانی داشته باشند، به شکلی بیان می شود.

غشای مزانتری که روده ها را در کنار هم نگه می دارد یکی از بزرگترین مجموعه سلول های عصبی در بدن را دارد. هنگامی که آن اعصاب شروع به شلیک تکانه ها می کنند، می تواند منجر به حالت عصبی در داخل و اطراف دستگاه گوارش شود که منجر به علائم سندرم روده تحریک پذیر می شود.

کاهش کیفیت زندگی بیماران می تواند منجر به انتخاب نامناسب سبک زندگی مانند سیگار کشیدن شود. ارزیابی و درمان زودهنگام سندرم روده تحریک پذیر و شرایط روانپزشکی مرتبط ضروری است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان