برداشت های خود را با این تمرین تغییر دهید / اگر همه چیز را سیاه می بینید بخوانید

خط سلامت: تحقیقات علوم اعصاب نشان می دهد که ورزش های قدرتی نحوه عملکرد مغز را تغییر می دهد.

برداشت های خود را با این تمرین تغییر دهید / اگر همه چیز را سیاه می بینید بخوانید

به گزارش خط سلامت تحقیقات نشان می دهد، ورزش های قدرتی نه تنها خود فرد، بلکه نحوه برداشت دیگران از او را تغییر می دهد؛ از آنجا که این ورزش ها باعث افزایش تسلط فرد می شود برای غلبه بر چرخه اعتیاد ضروری است.

ورزش های قدرتی به ترک اعتیاد کمک می کند

افراد با برقراری ارتباط مجدد با بدن خود از طریق ورزش های قدرتی، هویت خود را دوباره تعریف می کنند و تا حد زیادی اعتیاد خود را شکست می دهند. اعتیاد به الکل یا مواد مخدر به شدت مورد انگ اجتماعی قرار دارد و غیر معمول نیست که مردم پنهان کنند که در حال حاضر با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند. اعتراف به اعتیاد در گذشته یا حال می تواند بر شغل، دوستی و روابط خانوادگی شما تأثیر بگذارد. انگ اجتماعی و استرس ناشی از آن به خودی خود یکی از موارد منفی است که می تواند افراد را در اعتیاد نگه دارد. چندین روش ثابت برای غلبه بر اعتیاد وجود دارد، از جمله دارو درمانی و برنامه های 12 مرحله ای. با این حال، بهبودی از اعتیاد صرفاً عدم سوءمصرف یک ماده معین نیست، بلکه رهایی واقعی وقتی اتفاق می افتد که درک فرد از خود تغییر کند؛ بگونه ای که بتواند خود را در ابعاد مختلف تقویت کند و بداند که می تواند به اهداف خود برسد و زندگی کاملی داشته باشد. اخیراً، ورزش های قدرتی به عنوان یک روش علمی معتبر برای توانمندسازی افراد دچار اعتیاد مطرح شده است که سفر بهبودی آنها را تسهیل می‌کند.

چگونه تمرینات قدرتی در ترک اعتیاد موثر است؟

در سال‌های اخیر، تحقیقات نشان داده است که ورزش های قدرتی، افسردگی را احتمالاً به دلیل ترشح اندورفین، تغییر در تعادل هورمونی و احتمالاً به دلیل تثبیت انتقال‌دهنده‌های عصبی بهتر کاهش می‌دهد. روانشناسان بالینی معتقدند که ورزش های قدرتی حس خودکارآمدی افراد را بهبود می بخشد و منجر به ایجاد حس تسلط می شوند که در تغییر طرز فکر افراد موثر است. ورزش های قدرتی منجر به پرورش و شکل گیری عضلات می شود؛ زمانی که فرد بتواند رشد عضلات خود را ببیند، نظر مثبتی نسبت به خودش پیدا می کند. بازخورد بصری از بدن عنصر مهمی است که تعیین می کند، چگونه ورزش های قدرتی باعث افزایش رفاه، خودکارآمدی و توانایی افراد برای ترک اعتیاد می شود. در اولین گام ها برای ترک اعتیاد فرد می‌توانید بدن خود را پس بگیرد، بخشی از وجودش که گم شده بود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان