بجای توجه به مشق دانش آموزان این 3 مورد را تمرین کنید / راز و رمز رسیدن به سلامت روانی

خط سلامت: سلامت روان دانش آموزان نقش مهمی در پیشرفت تحصیلی و به دنبال آن موفقیت در آینده دارد.

بجای توجه به مشق دانش آموزان این 3 مورد را تمرین کنید / راز و رمز رسیدن به سلامت روانی

به گزارش خط سلامت بر اساس یک مطالعه، بیش از 60 درصد از دانش آموزان، حداقل با یک مسأله سلامت روان دست و پنجه نرم می کردند.

چگونه سلامت روان دانش آموزان را افزایش دهیم؟

یک مطالعه در سال ۲۰۲۲، نشان داد حدود نیمی از دانش آموزان دبیرستانی با ناامیدی و مشکلات خلقی نظیر افسردگی دست و پنجه نرم می کنند. سلامت روان دانش آموزان، موضوع مهمی است چرا که سطوح پایین سلامت روان اگر با فشارهای تحصیلی مانند آزمون کنکور یا امتحان نهایی همراه شود، احتمال رفتارهای مخرب از جانب دانش آموزان را افزایش می دهد. چند راه برای افزایش سلامت روان دانش آموزان عبارت است از:

انتظارات معقول‌ را پرورش دهید

برای افزایش سلامت روان دانش آموزان لازم است معلم و بطور کلی تمام دست اندر کاران آموزشی، انتظاراتی معقول از دانش آموزان داشته باشند. انتظار معقول به این معنا است که تکالیفی با سطح دشواری مناسب، خیلی سخت یا خیلی آسان نباشد، برای دانش آموزان در نظر گرفته شود. زمانی که دانش آموزان، استانداردهای نسبتاً بالایی داشته باشند، عملکرد خوبی دارند. کاهش توقعات از دانش آموزان، هر چند با نیت خوب باشد، ممکن است اثرات معکوس بر عملکرد و سلامت روان دانش آموزان داشته باشد. زمانی که از دانش‌آموزان انتظار می‌رود تکالیفی با سطح معقول دشواری را انجام دهند، اغلب به برتری دست می‌یابند و عملکرد خوبی نشان می دهند.

تمرین نوشتن را آغاز کنید

برای افزایش سلامت روان دانش آموزان تمرین نوشتن، راه مناسبی است. نوشتن، ذهن را درگیر، متمرکز و سازنده نگه می دارد. نوشتن برنامه ها، اهداف و افکار، آموزش خوبی برای ذهن است. نوشتن را بصورت هفتگی یا ماهانه، انجام دهید تا بیش از پیش بدانید چه افکاری در ذهنتان دارید و متمرکز و مصمم بمانید.

حضور در جمع را تشویق کنید

برای افزایش سلامت روان دانش آموزان، آن ها را تشویق کنید از موقعیت ها اجتناب نکنند و همواره در کلاس حضور داشته باشند. وقتی دانش‌آموزان با چالش‌های سلامت روان مواجه می‌شوند، تمایل دارند کلاس‌ درس و مدرسه را رها کنند و از محافل اجتماعی فاصله بگیرند، این انزوا باعث تنهایی می شود که به دنبال آن شرایط برای دانش آموزان بدتر می شود. همانطور که وودی آلن، فیلم ساز معروف، گفته است، نود درصد موفقیت ها در زندگی فقط در اثر حضور در جوامع پدید می آید. بر اساس مطالعه ای، محققان دریافتند دانش آموزانی که در کلاس حضور پیدا می کنند، در مقایسه با کسانی که کلاس را ترک می کنند، عملکرد تحصیلی فوق العاده ای کسب می کنند. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان