شیوه تربیت این والدین خطر مرگ زودرس را بالا می برد

خط سلامت: پسرانی که پدران بیش از حد محافظت کننده داشته اند، 12 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ قبل از 80 سالگی هستند. زنانی که پدران بیش از حد محافظت کننده دارند، 22 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ قبل از رسیدن به 80 سالگی هستند. برای پسرانی که توسط والدین مجرد بزرگ شده بودند، خطر مرگ قبل از 80 سالگی 179 درصد بیشتر از پسرانی بود که توسط دو والد بزرگ شده بودند.

شیوه تربیت این والدین خطر مرگ زودرس را بالا می برد

پدر بیش از حد محافظ

به گزارش خط سلامت پسرانی که در دوران کودکی پدری بیش از حد محافظ داشتند و استقلال کمی داشتند، ممکن است 12 درصد بیشتر در معرض خطر مرگ قبل از تولد هشتاد سالگی قرار بگیرند. در مورد زنانی که پدری بیش از حد محافظ داشتند، خطر مرگ قبل از 80 سالگی تا 22 درصد افزایش می یابد.

مادر بیش از حد محافظ

از سوی دیگر، برای زنانی که در دوران کودکی توسط مادرشان به خوبی از آنها مراقبت می شد، ممکن است این خطر 14 درصد کاهش یابد.

جالب‌ترین چیز در مورد مطالعه ما این است که توانستیم آنچه را که سال‌ها در مورد فرزندپروری مورد بحث قرار گرفته است را با اعداد نشان دهیم. روابط مراقبتی و محبت آمیز با پدر و مادر در دوران کودکی برای بقیه عمر شما عواقب دارد. الکساندر گفت به ویژه، یافته های ما نشان می دهد چگونه مراقبت بر طول عمر تاثیر می گذارند. سیاست عمومی باید از شرایط بهتر در دوران کودکی حمایت کند تا مردم از پیری لذت ببرند.

پیامدهای روانی روابط کودک و والدین

تحقیقات در مورد پیامدهای روانی روابط کودک و والدین نشان داده است اقتدارگرایی و سهل انگاری می تواند برای رشد کودکان اثر منفی داشته باشد.

کودکان به مراقبت و حمایت والدین نیاز دارند، اما نه به دخالت، که استقلال را از کودک سلب می‌کند.

به طور مشابه، خطر کمتر برای زنانی که مادرشان به خوبی از آنها مراقبت می کرد، ممکن است با سطح پایین استرس در دوران کودکی (و در نتیجه بزرگسالی) مرتبط باشد. با توجه به نتایج مطالعه، تنها مراقبت از مادر اهمیت داشت. روابط پدری مهم تلقی نمی شد.

سطوح بالاتر استرس

ما از مطالعات در زمینه روانشناسی می دانیم که همه این پدیده های مربوط به روابط والدین بر رفتار تأثیر می گذارد. نظریه ای وجود دارد که این را به استرس مرتبط می کند. الکساندر گفت: کودکان نادیده گرفته شده ممکن است سطوح بالاتری از استرس را در مراحل بعدی زندگی خود به دلیل این غفلت اولیه تجربه کنند و احتمال بیماری افزایش می یابد.

عوامل فرهنگی و اجتماعی ممکن است تأثیر مهمتری نسبت به اکنون داشته باشند. جدایی والدین در گذشته به گونه ای متفاوت دیده می شد و می توانست به ویژه برای فرزندان پسر دشوار باشد. با توجه به جامعه‌ای که داریم، نمی‌توانیم بدانیم که چگونه این کار اکنون انجام می‌شود، اما این مطالعه نشان می‌دهد برای مردان متولد دهه 1950 و 1960 این اتفاق بسیار سنگین بوده است. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان