آلرژی با این 2 درد روانی رابطه دارد / اگر مستعد آلرژی هستید بخوانید

خط سلامت: آلرژی با اضطراب و افسردگی مرتبط است؟

آلرژی با این 2 درد روانی رابطه دارد / اگر مستعد آلرژی هستید بخوانید

به گزارش خط سلامت ممکن است از خارش چشم، آبریزش بینی، سرفه و عطسه رنج ببرید و در حالی که همه این علائم آلرژی می تواند باعث ایجاد احساس بدبختی در شما شود، تحقیقات جدید نشان می دهد می تواند بر سلامت روان نیز تأثیر منفی بگذارد.

محققان در آلمان و سوئیس ارتباط احتمالی بین شرایط مربوط به سلامت روان، مانند افسردگی و اضطراب و وجود آلرژی را مورد مطالعه قرار دادند.

افسردگی و اضطراب و آلرژی

یافته‌های آن‌ها نشان داد اگر اضطراب عمومی دارید، با احتمال بیشتر به آلرژی فصلی مبتلا می شوید اما اگر در طول سال از آلرژی به گربه یا سگ رنج می برید، این درست نیست. این مطالعه همچنین نشان داد اگر در طول سال آلرژی داشته باشید، احتمال ابتلا به افسردگی بیشتر خواهد بود.

مطالعه ای در تایوان نشان داد که اگر مبتلا به آسم، رینیت آلرژیک یا درماتیت آتوپیک (اگزما) هستید، این می تواند خطر ابتلا به یک بیماری روانی را افزایش دهد.

چه ارتباطی بین سلامت روان و آلرژی وجود دارد؟

آلرژی نوعی التهاب است . تصور می شود که مواد التهابی به نام سیتوکین ها که باعث ایجاد آلرژی می شوند بر سلامت مغز و روان تأثیر بگذارند.

احتقان بینی، چکه بعد از بینی و سرفه همگی از دلایل شایع اختلال خواب هستند. ما می دانیم که کیفیت پایین یا مقدار ناکافی خواب می تواند به وضعیت سلامت روان کمک کند.

چه علائمی نشان می دهد که آلرژی ممکن است بر سلامت روان تأثیر بگذارد؟

درد و فشار صورت و سردرد ناشی از احتقان بینی می تواند منجر به کاهش تمرکز در محل کار شود. دشواری در تنفس - به ویژه با آسم آلرژیک - می تواند با فعالیت و ورزش تداخل داشته باشد که می تواند برای بسیاری یک خروجی استرس باشد. خارش مزمن - به ویژه با کهیر مزمن که ممکن است مرتبط با آلرژی باشد یا نباشد- باعث کاهش کیفیت زندگی می شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان