احساسات واقعی پشت ایموجی ها را بشناسید

خط سلامت: افراد از ایموجی ها برای پنهان کردن و نشان دادن احساسات خود استفاده می کنند.

احساسات واقعی پشت ایموجی ها را بشناسید

به گزارش خط سلامت مردم اغلب از ایموجی ها برای کاهش تاثیر عبارات منفی و همچنین برای ابراز احساسات مثبت استفاده می کنند.

آیا تا به حال یک هدیه ناخواسته دریافت کرده و گفته اید "متشکرم"؟ این انتخاب برای پنهان کردن یک احساس منفی یک قانون نمایش است. یکی از بسیاری از مواردی که پاسخ های اجتماعی مناسب به احساسات را تعریف می کند.

اگرچه قوانین نمایش می تواند هماهنگی بین فردی را تقویت کند، اما همچنین می تواند پیامدهای منفی برای فردی داشته باشد که نحوه بیان احساسات خود را تغییر می دهد.

همانطور که تعاملات اجتماعی بیشتر آنلاین می شود، دانشمندان در حال بررسی نحوه استفاده از ایموجی ها برای انعکاس احساسات در زمینه های مختلف هستند. آیا قوانین نمایشی وجود دارد که در مورد ایموجی ها اعمال می شود و چگونه بر رفاه افراد تأثیر می گذارد؟

مویو لیو از دانشگاه توکیو می گوید: همانطور که معاشرت آنلاین رواج بیشتری می یابد، مردم عادت کرده اند که بیان خود را زیبا کنند و مناسب بودن ارتباطات خود را بررسی کنند . با این حال، متوجه شدم که این ممکن است باعث شود ارتباط با احساسات واقعی خود را از دست بدهیم.

ایموجی ها و احساسات

لیو 1289 شرکت‌کننده را به‌کار گرفت تا بررسی کند چگونه از ایموجی‌ ها برای بیان یا پنهان کردن احساسات استفاده می‌شود. تحقیقات قبلی نشان داده بود افراد از ایموجی ها به عنوان معادل های کاربردی حالات چهره استفاده می کنند، اما از روابط بین احساسات ابراز شده و تجربه شده استفاده نمی کنند.

ایموجی ها و خستگی عاطفی

این زمانی است که قوانین نمایش می توانند مشکل ساز شوند: اگر ناهماهنگی بین احساساتی که تجربه می کنید و احساساتی که می توانید ابراز کنید بسیار زیاد باشد، خستگی عاطفی می تواند ایجاد شود، اگرچه اعضای فرهنگ های مختلف این را به طور متفاوتی تجربه می کنند.

قوانین نمایش بیشتر بر احساسات منفی تأثیر می گذارد که معمولاً بیان آن ها کمتر مناسب تلقی می شود. همچنین اغلب قابل قبول‌تر است که احساسات را برای کسی که به شما نزدیک‌تر است ابراز کنید و برای یک جنسیت خاص ابراز احساسات خاص می‌تواند قابل قبول‌تر باشد. همچنین می‌توان ابراز احساسات منفی را در جوامع فردگراتر قابل قبول‌تر دانست.

شرکت کنندگان در مطالعه لیو داده های جمعیت شناختی ارائه کردند، به سؤالاتی در مورد سلامت ذهنی خود پاسخ دادند و میزان استفاده از ایموجی ها را رتبه بندی کردند. به آن‌ها پیام‌هایی با زمینه‌های اجتماعی متفاوت داده شد، همانطور که معمولاً به آن‌ها پاسخ دادند و شدت ابراز احساساتشان را ارزیابی کردند.

این نشان می دهد که صورتک های غمگین و یک چهره شاد قوانین نمایش بیشتر بر احساسات منفی تأثیر می گذارند که معمولاً بیان آن ها کمتر مناسب تلقی می شود.

لیو دریافت که مردم ترجیح می‌دهند احساسات بیشتری را با شکلک‌ها در محیط‌های خصوصی یا با دوستان نزدیک بیان کنند. پاسخ دهندگان کمترین عواطف را نسبت به افراد با موقعیت بالاتر ابراز کردند. ابراز شدید احساسات با ایموجی‌ های مشابه همراه بود، مگر اینکه افراد نیاز به پنهان کردن احساسات واقعی خود داشته باشند به عنوان مثال، استفاده از ایموجی‌ های خندان برای پوشاندن احساسات منفی .

ایموجی های منفی فقط در جایی استفاده می شد که احساسات منفی به شدت احساس می شد. بیان احساسات با ایموجی ها در مقایسه با پوشاندن احساسات با رفاه ذهنی بالاتری همراه بود.

لیو می‌گوید: با رایج‌تر شدن روابط اجتماعی آنلاین، مهم است در نظر بگیریم آیا این امر باعث می‌شود که ما از احساسات واقعی خود فاصله بگیریم یا خیر. آیا مردم برای ابراز احساسات واقعی خود به یک "پناه" نیاز دارند و آیا می توان از تظاهر رهایی یافت و خود واقعی خود را در تنظیمات آنلاین به اشتراک گذاشت؟ برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان