2 ویتامین شادی بخش را بشناسید / هر اندازه می خواهید استفاده کنید !

خط سلامت: ویتامین ها از جمله مهم ترین مواد مورد نیاز بدن هستند. محققان دریافتند بهتر است ویتامین های مورد نیاز بدن، بیشتر از طریق تغذیه سالم دریافت شوند.

2 ویتامین شادی بخش را بشناسید / هر اندازه می خواهید استفاده کنید !

به گزارش خط سلامت برخی ویتامین ها به ویژه ویتامین های گروه B ، برای کارکرد طبیعی بدن ضروری هستند و کمبود آنها منجر به مشکلات مغز و رفتارهای غیرعادی می شود.

ویتامین های گروه B در وضعیت روانی نقش دارند

ویتامین های گروه B، معمولا در غذاها یافت می شوند. محققان مشخص کردند بعضی از این ویتامین ها نقش مهمی در تعیین وضعیت روانی دارند؛ بطوری که کمبودشان منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری های روانی می شود.

ویتامین B9

ویتامین B9، به ساخت سروتونین کمک می کند. از آنجا که تولید سروتونین اثرات ضد افسردگی دارد و منجر به احساس شادی می شود، می توان انتظار داشت کاهش ویتامین B9، به واسطه کاهش تولید سروتونین، منجر به افسردگی و اختلال در خواب شود.

ویتامینB5

ویتامین B5، برای ترشح هورن کورتیزول که بدن را برای مقابله با استرس آماده می کند ضرورت دارد. اگر ویتامین B5 کمتر از حد طبیعی در بدن وجو داشته باشد، کورتیزول کمتر ترشح می شود و در نتیجه توانایی بدن برای مقابله با استرس کم می شود.

به یاد داشته باشید، ویتامین گروه B محلول در آب هستند و مصرف بیش از حد آن ها، کمکی به بهبود عملکرد بدن نمی کند بلکه از طریق ادرار دفع می شود. برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان