درد پنهان روانی افراد مقایسه گر / مقایسه کردن را بخاطر خودتان کنار بگذارید

خط سلامت: افرادی که اعتماد به نفس پایین دارند معمولا خود را به شکل ناعادلانه با دیگران مقایسه می کنند.

درد پنهان روانی افراد مقایسه گر / مقایسه کردن را بخاطر خودتان کنار بگذارید

به گزارش خط سلامت افرادی که زندگی خود را با تمام جزییات آن، با زندگی دیگران که اطلاعات دقیقی در مورد آن ندارند مقایسه می کنند؛ معمولا با احساسات منفی مانند غم، حسادت و شرم دست و پنجه نرم می کنند.

این مقایسه از اساس اشتباه است

وقتی زندگی خود را با دیگران مقایسه می کنید، به یاد داشته باشید، شما فقط آن بخشی از زندگی دیگران را می بینید که آن ها می خواهند شما ببینند. فریب صفحات مجازی را نخورید و خود را وارد رقابت های ناسالم نکنید. بدانید همه انسان ها با مسائل مربوط به سلامت روان ، مشکلات جسمی، استرس ، مشکلات فرزندان و خانواده، نگرانی های زناشویی، مسائل مربوط به شغل دست و پنجه نرم می کنند.

همواره جانب انصاف را رعایت کنید

همانطور که با یک دوست منصفانه رفتار می کنید، خود مراقبتی و رعایت انصاف را در رابطه با خودتان تمرین کنید. اکثر انسان ها نسبت به خود بیش از حد نامهربان هستند و رفتاری منصفانه با خود ندارند و همین باعث می شود زندگی خود را که تصویری دقیق از لحظه به لحظه آن دارند با یک بخش کوچک از زندگی دیگران مقایسه کنند. مقایسه خود با دیگران میوه ای جز حسادت، شرم و در موارد شدید افسردگی ندارد. آیا تمام موارد گفته شده کافی نیست، دست از مقایسه زندگی خود با دیگران بردارید؟ برای ورود به صفحه ی اینستاگرام کلیک کنید. تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان